Новини
01.09.2021
Роман Осадчий: «Інновації – це далеко не завжди захмарні гроші»
Нещодавно до асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» приєдналася компанія «АГСОЛКО Україна». Її генеральний директор Роман Осадчий під час інтерв’ю розповів про історію створення компанії, техніку, яку вона постачає на український ринок, переваги їхнього клубу для клієнтів та особливості роботи з партнерами з Китаю.
- Розкажіть про Вашу компанію. Коли і ким вона була створена?
- Компанія «АГСОЛКО Україна» створена у 2015 році з основною ідеєю надання сільськогосподарським виробникам різного розміру, будівельним та транспортним компаніям, переробним підприємствам більш ефективних рішень виробничих потреб з меншими капіталовкладеннями та рівнем сервісу та запчастин світового рівня. Оскільки кістяк компанії складають люди котрі були піонерами в 90-х трансферу технологій в Україну з Північної Америки та Західної Європи, то ми прекрасно знаємо про що говоримо. Світ змінюється і сьогодні вже важко бути ефективним без складових з Китаю та Індії. Ми були піонерами на зорі незалежності України, такими і продовжуємо бути.
- Яка основна діяльність Вашої компанії?
- У нас диверсифікована модель, що вже роками гарно відтестована нами в різних країнах та безпосередньо в Україні. Зокрема, ми займаємося сільськогосподарською технікою та обладнанням, агротехнологіями, будівельною технікою та комерційним транспортом, інноваційними складовими як то дрони, атмосферні генератори, тощо. Звичайно всі напрямки підтримані професійним сервісом, навчанням та постачанням запчастин.
- А яку техніку ви постачаєте клієнтам з аграрної сфери?
- Ми були тими, хто виводив на ринок СНД багато європейських та американських брендів, зокрема, такі як John Deere чи Massey Ferguson, але з 2000-х ми почали працювати також з китайською технікою та, зокрема, тракторами YTO. На початковому етапі саме ці трактори і стали основними продуктами. Ми вивели на український ринок трактори YTO від маленьких 24-х сильних до 240 кінських сил.
Поява самохідних обприскувачів виробництва Китаю: минулого року їх презентували, а зараз проводимо інтенсивне тестування, обкатку на українському ринку, цінова пропозиція не має аналогів, а продуктивність не поступається західним брендам.
Також ми розвиваємо лінійку китайської причіпної техніки — сівалки та ґрунтообробна техніка. Тут же ефективно працюють польські виробники Akpil та Pronar. Найближчим часом плануємо вивести на ринок новий китайський тракторний бренд в більш потужному сегменті.
- Крім сільгосптехніки ваша компанія також постачає українським агровиробниками зерносушарки та ЗЗР. Можете більше розповісти про ці напрямки бізнесу?
- Ми багато років працюємо з американською компанією Brock та здійснили низку проектів розпочинаючи з невеликих комплексів для фермерів до великих портових елеваторів. Ці проекти і продовжуємо обслуговувати. Технології поступово змінюються, тому і в цьому напрямку з’являться нові продукти.
Крім того, ми розвиваємо напрям поставок китайського обладнання для приготування кормів, і заключили договори з кількома ключовими на китайському ринку компаніями, які виробляють обладнання для зрошування.
Стосовно напрямку агротехнологій, то і тут ми готуємо низку приємних сюрпризів. Першим з них є поєднання роботи спеціалістів департаменту з колегами з департаменту інновацій. Думаю ви вже чули про наші рішення на основі дронів. При цьому не можна говорити про дрони в цілому. Вони є на ринку, але різні. Дуже скоро цю різницю можна буде реально осягнути.
- Хто є клієнтами вашої компанії: серед них більше фермерів, середніх агровиробників чи агрохолдингів?
- Як не дивно, але великі формування далеко не завжди рахують кошти так прискіпливо як людина, яка безпосередньо працює на землі. Менші більш гнучкі, коли стоїть питання стереотипу перед економічною ефективністю, тому на початку ми пішли шляхом найменшого опору, саме від них. Приємно, що і великі вже також почали розуміти, що не бренд є запорукою успіху, а здатність змінюватись та слідкувати за тим, як змінюється світ. Власне, саме тому в цьому році ми приєднались до УКАБ та вперше взяли участь в масштабному заході «УКАБ. Агротехнології».
- Для клієнтів, що придбали з вашою допомогою техніку YTO, у вас є спеціальний клуб. Розкажіть про нього більше: що отримують клієнти від участі в клубі?
- Не зовсім так. Учасниками клубу можуть стати як ті, хто купив трактор у нас, так і ті, хто купував техніку YTO в попередні роки чи у інших компаній. Участь у клубі — свого роду програма лояльності, яка, наприклад, при покупці трактора дає можливість відкрити накопичувальну система знижок на запасні частини, сервіс чи на покупку наступної одиниці техніки. Для цього інформація про покупця заносяться у базу даних, і при наступному зверненні до нас покупець гарантовано отримає знижку на наступну покупку, залежно від моделі. Таким чином, ми збираємо користувачів техніки YTO у групу по інтересам: ми робимо для них розсилку, постійно інформуємо про новинки, які з'являються у продажу, сервісні програми та отримуємо обмін думками та комунікацію з клієнтами.
- Розкажіть про співпрацю з Китаєм. Які є особливості, наскільки важко було налагодити цю співпрацю і знайти китайських партнерів?
- АГСОЛКО приділяє величезну увагу вивченню китайського ринку. Сьогодні ми впевнено заявляємо «Ми знаємо Китай!». Здебільшого, в якості партнерів ми обираємо великі потужні заводи і корпорації, що є лідерами в своїх напрямах на китайському ринку та ринках інших регіонів. Ми маємо статус офіційного імпортера техніки відомих виробників різних видів техніки – YTO, SINOTRUK, JAC, Changlin, CHL (HELI) та ін. Але є серед наших постачальників і бренди раніше не відомі в Україні, але які виробляють продукцію дуже високого рівня.
Працювати з Китаєм — зовсім інша річ, ніж працювати з європейськими чи, тим більше, американськими партнерами. З китайцями важливо дотримуватися усіх умов контракту, вони доволі вимогливі. Але, що відрадно, вони охоче йдуть на діалог, приймають до уваги наші побажання і пропозиції щодо вдосконалення моделей, їхньої адаптації до українського ринку. Як команда, що доволі довго мала справу з відомими преміум-брендами, як John Deere, Massey Ferguson, Challenger, Case, ми абсолютно точно знаємо, як потрібно налагоджувати технічне забезпечення та підтримку своїх клієнтів, підтримувати їх техніку за гарантією. Ми охоче ділимось своїм досвідом з китайськими партнерами-виробників сільгосптехніки, і вони намагаються максимально втілювати стандарти провідних світових компаній цього сегменту. Цікаво, що стандарти роботи китайських виробників автомобілів практично не відрізняються від стандартів відомих преміум-брендів: вони працюють так само як європейські та американські виробники.
- Поділіться своїми очікуваннями щодо вступу до асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».
- За роки свого існування компанія «АГСОЛКО Україна» пройшла кілька етапів розвитку, коли потрібно було добитися впізнаваності, сформувати модельний ряд техніки, налагодити доскональну роботу сервісної служби та постачання запасних частин. В основному ми зосереджувались на фермерському сегменті та невеликих господарствах. Ми довели ринку цінність наших товарів та якість і великий потенціал пропонованих нами брендів. Наразі ми підійшли до нового етапу, коли розуміємо, що настав час просувати нашу техніку серед великих компаній і корпорацій. Вступ до асоціації УКАБ надає нам прекрасні можливості напряму комунікувати з великими гравцями аграрного ринку, а також розширювати асортимент нашої продукції, орієнтуючись на їхні потреби. Впевнені, що і споживачі матимуть користь від нашої участі в клубі – ми пропонуємо не просто продукт, ми пропонуємо клієнтам сучасні комплексні рішення, що дозволяють їм робити свій бізнес ефективнішим.