Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
19 Липня 2024

Новини

17.10.2022

Ucab Олександр Саусь: “Через війну відбулася трансформація логістичних схем, що призвело до перегрупування страхових продуктів, які купують аграрії”

До асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” долучилась компанія “BritMark” – корпоративний страховий брокер, якому довіряють свої ризики сотні представників великого бізнесу в Україні. В особистому інтерв’ю керуючий партнер компанії “BritMark” Олександр Саусь розповів про актуальні послуги для агросектору та зміни тенденцій на ринку страхування під час війни. 

Розкажіть, будь ласка, історію створення компанії “BritMark”. Якою є основна її діяльність?

Компанія “BritMark” створювалася як і більшість інших сервісних бізнесів, і спочатку наша команда працювала в компанії-виробника фінансового продукту – західної страхової компанії. Однак, з’являлися клієнти, котрим було недостатньо наявного сервісу, тож 18 років тому ми створили окрему структуру –  BritMark, котра може забезпечити той рівень сервісу, що цікавить великих корпоративних клієнтів із різноспрямованими потребами у страхуванні. Тобто, спочатку були клієнти, а вже потім була започаткована компанія “BritMark”.

На сьогодні компанія “BritMark” представляє Україну в двух міжнародних всесвітніх асоціаціях і всі брокери, що туди входять, у всіх країнах світу, надають абсолютно одні й ті ж самі послуги, які регламентовані ліцензією. Наша компанія надає послуги з підбору страхових продуктів, створення страхової програми та врегулювання подальших збитків для великих корпоративних клієнтів.

Сумарний портфель ризиків клієнтів, що обслуговує BritMark у даний момент, складає більш ніж 175,3 млрд гривень.

BritMark працює як для українських корпорацій з іноземними філіями, так і для міжнародних з дочірніми компаніями в Україні.

Які особливості страхування агросектору?

Компанія “BritMark” обслуговує 14 індустрій, кожна з них має різні потреби, зокрема, і  агросектор. Яскравою особливістю є кількість спеціальної техніки. Попит на страхування сільгосптехніки та спеціальної техніки дуже значний. Інша особливість, це підвищена ризиковість об’єктів агроіндустрії,, наприклад, елеваторів. Аграрії добре розуміють та знають усі ризики, що притаманні саме сільськогосподарським об'єктам. 

Як часто на сьогоднішній день українські агровиробники користуються послугами страхування? Чи збільшила попит повномасштабна війна? 

Страхування в країні зростає завжди – я працюю в індустрії 20 років, усі 20 років воно росте, бо Україна вкрай недострахована країна. В Україні існує такий феномен, як не застраховані ризики.

Ось тому індустрія розвивається та зростає по відношенню до аграрного сектору також. Тобто, аграрії неминуче страхуються з кожним роком дедалі більше. Але рушіїв страхування аграріїв існує два: 

  • по-перше, збільшення фінансового важеля: чим більше запозиченого або акціонерного капіталу залученого для розвитку аграрного бізнесу, тим більше буде портфель страхування;
  • по-друге, споживчий досвід: коли по страхуванню починають виплачуватись збитки, то виходячи зі споживчого досвіду, клієнт швидше схильний далі купувати послуги страхування. Не обов'язково на користь банка кредитора, або на вимогу ради директорів та незалежних директорів. Це рішення більше базується саме на споживчому досвіді.

 

Напередодні війни справді був великий попит на страхування від ризиків війни, яке купували деякі наші клієнти. Нині їх застрахувати не можна, але часто BritMark страхує воєнні ризики при, наприклад, страхуванні вантажів зерна “зерновим коридором”.

Не можна сказати, що попит виріс у зв'язку з війною, відбулося насамперед перегрупування продуктів: почали купувати страхування воєнних ризиків по відношенню до вантажів, котрі йдуть “зерновим коридором”; купувати страхування автопарків зерновозів, що купили через війну для транспортування продукції сушею; був період, коли страхували баржі із вантажем по Дунаю. Ми спостерігаємо трансформацію логістичних схем і, відповідно, зміну списку страхових послуг, які аграрії, виробники та агротрейдери купують.

Компанія “BritMark” допомагає оформлювати страхування перевезень  агропродукції “зерновим коридором”. Яким є процес страхування в цьому випадку? 

У клієнта є три види покриттів на вибір:

  • всі ризики, – це найбільш повний пакет;
  • середнє покриття ризиків; 
  • дуже врізане покриття, відповідно – більш дешевше страхування.

 

Проте, оскільки значною мірою вимоги щодо страхування виходять від покупця агропродукції, то, як правило, українські клієнти купують найбільш повний пакет. Цікавий аспект виникає при питанні, чи хочуть клієнти розміщуватися суто на місцевому ринку, тобто з місцевими страховими компаніями на покриття, або ж вони хочуть ще застрахувати воєнні ризики. Це призводить до того, що наша команда розміщує їх на ринку “Ллойдс”, де є свої умови покриття ризиків, синдикати (агломерації страховиків), які спеціалізуються на воєннихризиках та морських вантажах. Загалом це все, чим відрізняється зараз практика від довоєнного часу.

Розкажіть, будь ласка, детальніше про послугу адміністрування врегулювання збитків. Наскільки вона є популярною серед агробізнесу?

Перш за все, потрібно розуміти, що за своїм визначенням брокер за довіреністю клієнта робить дві речі – закуповує страхування та врегульовує збиток.

Якщо клієнт вже працює з BritMark, то за визначенням ми є аутсорсером з врегулювання збитків, тобто всі документи і всі взаємини зі страховою компанією йдуть через нас. Компанія має великий досвід такого супроводу, це вже рутинний процес: маємо безліч прикладів врегулювання низки збитків, що вже оплачені, для компаній різних калібрів. 

Як окрема послуга адміністрування збитків не пропонується. У випадку, якщо до нас приходить клієнт із збитком, який не був клієнтом BritMark при оформленні страхового покриття, то співробітники намагаються його консультувати принципово безкоштовно. Оскільки, як показує досвід, такий клієнт не схильний слухатися наших порад і застосовує звичні для нього схеми.

Наша індустрія функціонує в режимі де-юре, тому потрібна певна компетенція і звичка до того, як працює врегулювання збитків. Якщо ж якась дружня компанія нам приводить партнера зі збитком, щоб ми допомогли йому його закрити, ми йому допомагаємо. Але сам клієнт не працює на тому рівні, на якому ми звикли працювати із дійсними клієнтами.

Кого серед ваших клієнтів найбільше: великих агрохолдингів чи малих та середніх господарств?

Страхові брокери працюють з великим бізнесом, ось і BritMark теж. Типовий розмір наших клієнтів – від 50 до 200 мільйонів євро в обігу капіталу. Звісно компанія не обмежується цим, але ми просто не інструментальні для менших обсягів бізнесу.

Чи допомагає BritMark ЗСУ, ТерОбороні, населенню на територіях, де відбуваються бойові дії? 

Починаючи з лютого й до квітня, компанія “BritMark” разом зі світовою спільнотою брокерів зібрали 465 тис. на медичні пакети, які ми закуповували через відомий фонд “Лелека”. Десь влітку джерела фінансування світової спільноти брокерів вичерпалися, оскільки західні партнери трохи знизили до цього інтерес. 

Крім цього, в компанії “BritMark” є така активна частина колективу, яка називає себе «тилові хом'яки», котра займається закупівлею машин, в які можна розмістити ноші. Зараз у нас фінансові витрати з цієї частини вже понад 6 мільйонів гривень, та придбано більше 30 евакуаційних автомобілів. Однак, ці авто є дуже витратним матеріалом на передовій та швидко знищуються. Тому ми продовжуємо їх купувати. До того ж, допомагаємо бронежилетами, медичними пакетами, обігрівачами, берцями та іншими необхідними речами.

В межах благодійної допомоги BritMark підтримує дитячі будинки, зокрема заснувавши проєкт “Бібліотека Мрій”, що популяризує українську літературу. Як війна вплинула на цей проєкт та чи долучаються до нього агрокомпанії?

“Бібліотека Мрій” – це соціальний проект, котрий передбачає, що колектив кожної компанії, що долучається до ініціативи, обравши конкретний дитячий будинок, може придбати для нього книги від кращих видавництв України зі знижкою до 40% та подарувати ці книги дітям особисто.

Загалом до проекту вже доєдналися 138 українських бізнес-колективів, серед яких є й низка агрокомпаній: Syngenta, “БТУ-Центр”, “Три Ведмеді”, Baker Tilly, AMAKO, Agrosem, Agromino,  Vitagro, TehnoKarno, “Сквирянка”, Smart Holding, AgroGeneration, AgroProdIinvest, Agroprosperis тощо.

В Україні 648 державних дитячих будинків, наша ініціатива вже допомогла 242 закладам. Якщо подивитися на карту проекту, то вона досить дисперсна – BritMark та інші компанії, що долучилися, рівномірно були в дитбудинках по всіх областях України. Однак, виходячи з карти, можна побачити, що війна вплинула так, що заклади зі сходу та півдня перемістилися в центр і на захід. 

Наразі ми допомагаємо не лише книгами, а й різними гігієнічними засобами, дитячим харчуванням, тощо. 

Трохи змінилася й географія: наприклад, зараз наша команда відправляє вантаж, в Шотландію, оскільки частина українських дітей знайшли прихисток в цій країні, але там їм складно знайти українську книгу. 

Які ваші очікування від членства і співпраці з асоціацією “Український клуб аграрного бізнесу”?

На членство в клубі нас наштовхнуло те, що всі агроклієнти BritMark (у нас їх близько 30 – це 10% від усіх клієнтів) є учасниками спільноти УКАБ. І ці агровиробники, агротрейдери, виробники сільгосптехніки найсприятливішим чином відгукувалися про Асоціацію, як про найактивнішу і найкращу. Оскільки BritMark бізнес сервісний, то завжди йдемо за клієнтами. Так наша команда й вирішила, що нам також слід бути в УКАБ.

Ми готові розповідати іншим членам про те, як сьогодні працює страхування, проводити консультації щодо особливостей страхування під час війни, розповідати та пояснювати всі незрозумілі аспекти.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab