Новини
03.02.2012
Концентрація ринку засобів захисту рослин зростає
Поряд зі зростанням ринку ЗЗР зростає і прихильність споживачів до ключових гравців сектору. За рік впізнаваність брендів-лідерів у цій номінації зросла в середньому на 5%, тоді як загальний ріст ринку ЗЗР у 2011 році склав 38%. Про це свідчать результати опитування в рамках щорічного конкурсу «АГРОБРЕНД», який проводиться Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) спільно з Київським Міжнародним Контрактовим Ярмарком (КМКЯ).
Кращими виробниками агрохімічної продукції у центральних регіонах (Вінницька, Житомирська, Київська, Полтавська, Сумська, Черкаська та Чернігівська області) були визнані компанії Bayer та Syngenta, які отримали 33% та 32% голосів відповідно. Наступною по впізнаваності є компанія BASF, яку визнали близько 16% респондентів.
У номінації «Кращий виробник сільськогосподарської техніки» першість JohnDeere було визнано 40% аграріїв. На другому місці – компанія МТЗ (32%), а трійку лідерів закриває компанія Claas (20%). Компанії МТЗ та Claas зміцнили свої позиції на 6% у порівнянні з минулорічними результатами.
Найбільш відомим виробником насіння визнана компанія Pioneer (39%), у боротьбі за друге місце спостерігалася жорстка конкуренція між компаніями Syngenta та Monsanto, які отримали майже однакову кількість голосів - 28% та 26% відповідно. Як зазначає менеджер проектів агенції AgriSurvey УКАБ Ірина Кулик, у порівнянні з минулим роком відбулася значна концентрація прихильності споживачів навколо ключових виробників насіння, які значно зміцнили свої позиції. Впізнаваність Pioneer зросла на 7%, Syngenta – на 11%, Monsanto – на 10%. Впізнаваність решти брендів не перевищує 4%.
У сфері ресурсного забезпечення у центральних регіонах лідирують дві компанії-дилери: Ерідон (26%) та Райз (22%). Компанія Ерідон підвищила рівень впізнаваності на понад 10% у порівнянні з минулим роком і випередила компанію Райз, що була визнана кращою у цій номінації минулого року. Значна частка опитаних аграріїв (15%) не користуються послугами дилерів. «Особливістю центрального регіону є те, що аграрії співпрацюють з виробниками ресурсів напряму. Це пов’язано із територіальною наближеністю до представництв компаній-виробників агроресурсів. Співпраця без посередників також сприяє вищій ефективності маркетингової політики ресурсних компаній», - коментує Ірина Кулик.
Нагадаємо, що підбиття підсумків конкурсу «АГРОБРЕНД» та церемонія нагородження переможців відбудеться в рамках виставки «ІнтерАГРО-2012» 7 лютого 2012 року о 13.00 у конференц-залі № 2 Павільйону № 3.
Довідка: Конкурс «АГРОБРЕНД» заснований Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» спільно з ТОВ «Київський Міжнародний Контрактовий Ярмарок» у 2009 р. Мета конкурсу полягає у формуванні і розвитку обізнаності з брендами, об’єктивна оцінка ефективності маркетингової політики ресурсних компаній, вивчення динаміки ринку та змін у вимогах споживачів. За результатами конкурсу відбувається нагородження найуспішніших брендів серед постачальників ресурсів сільськогосподарського виробництва: «Кращий виробник сільськогосподарської техніки», «Кращий виробник агрохімічної продукції», «Кращий виробник насіння сільськогосподарських культур» і «Краща компанія-дилер усфері ресурсного забезпечення АПК України». Методологія опитування: телефонне інтерв’ю з керівником / головним агрономом / головним інженером сільськогосподарського підприємства. Похибка вибірки при опитуванні 1000 респондентів ± 3%.