Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
01 Серпня 2024

Новини

29.04.2009

Харчова галузь наситилась кризою

Економічна криза вже почала змінювати структуру промислового виробництва – виторг підприємств металургії і машинобудування в I кварталі знизився на 33-44%, тоді як харчової і енергетичної галузей – виріс на 10-35%. Збільшення продажів у цих сегментах продовжиться, що утвердить їхню інвестиційну привабливість, вважають експерти.

Падіння обсягу продажів промислової продукції в ринкових цінах (без урахування ПДВ і акцизів) в Україні в I кварталі склало 15,8%, до 149,5 млрд грн, повідомив Держкомстат. При цьому середньорічне зростання цін виробників промислової продукції за цей період виявилося вищим – 17,4%.

Зниження виторгу зафіксоване у всіх галузях, крім трьох: виробництва і розподілу електроенергії, газу та води (+8,02 млрд грн, до 39,36 млрд грн), харчової (+2,42 млрд грн, до 25,15 млрд грн) і целюлозно-паперової (+0,08 млрд, до 3,11 млрд грн). Найбільший спад відзначений у металургії (-14,28 млрд грн, до 28,38 млрд грн) і машинобудуванні (-11,2 млрд грн, до 14,13 млрд грн). У результаті частка металургії в загальному обсязі продажів знизилася з 24,1% до 19%, а на перше місце вийшло виробництво електроенергії, газу та води – його частка виросла на 8,6 процентних пункту, до 26,3%. Машинобудування, знизивши частку на 4,8 п. п., до 9,5%, уступило третє місце харчовій промисловості (+4 п. п., до 16,8%).

За оцінками експертів, така зміна структури виробництва може зберегтися до виходу економіки із кризи. "Якщо подальше збільшення частки галузі виробництва і розподілу електроенергії, газу та води можливо лише у випадку нового перегляду комунальних тарифів, то в харчовій промисловості на збільшення продажів впливає процес імпортозаміщення. Це може привести до того, що продажі в харчовій промисловості навіть перевищать показник металургії. Така ситуація протриває до відновлення економіки і початку зростання продажів у секторах металургії та машинобудування", - впевнений аналітик ІГ "Сократ" Михайло Сальников. Директор консалтингової компанії AAA Сергій Наливка впевнений, що розвиток харчової галузі продовжиться мінімум до осені: "Крім переорієнтації споживачів на більш дешеві вітчизняні продукти, улітку харчова промисловість демонструє сезонне зростання продажів".

Збільшення рівня продажів і, як наслідок, наявного виторгу підвищить інвестиційну привабливість відповідних галузей, вважають експерти. "Ці дані підтверджують прогнози інвесторів, що в умовах кризи на плаву залишаться лише галузі, орієнтовані на внутрішнього споживача", - відзначає аналітик ІК Concorde Capital Андрій Пархоменко. За його словами, основні інвестиції в 2009 році варто очікувати саме в ці сектори. Конкуренцію їм зможуть скласти лише сільське господарство і видобуток паливно-енергетичних корисних копалин (спад склав усього 352,8 млн грн, або 4,5%), частка якої в промисловості за рік збільшилася з 4,4% до 5%.

Коммерсант-Україна




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab