Новини
30.01.2014
Імпорт ковбасних виробів скоротився майже на 30%
За результатами одинадцяти місяців 2013 року імпорт ковбасних виробів в Україну скоротився майже на 30%, а їх експорт знизився на 13%. Про це повідомили в асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
За січень-листопад минулого року в Україну було ввезено 0,9 тис. т м'ясо-ковбасних виробів, на загальну суму 5,5 млн. дол. США. Помітно змінилась географія імпорту: якщо в 2012 році половина ковбасних виробів надходила з Білорусі, то в минулому році найбільше ковбасних виробів було імпортовано з країн Європейського Союзу, таких як Італія, Іспанія, Польща, Словаччина. Імпорт з Білорусі становив лише 13% від загальної кількості ввезеної ковбасної продукції.
Експорт м'ясо-ковбасних виробів за одинадцять місяців минулого року склав 1,3 тис. т, що в грошовому вираженні становить 5,6 млн. дол. США. Тобто сальдо зовнішньої торгівлі м'ясо-ковбасними виробами хоч і невелике, та все ще залишається позитивним. Основними зовнішніми ринками збуту для українських ковбас наразі є Росія (68%) і Молдова (30%).
За даними Держстату, за минулий рік в Україні було виготовлено 285,7 тис. т. ковбасних виробів, що на 1% менше, ніж у 2012 році. Слід зазначити, що загальне виробництво м’яса в Україні за 2013 рік зросло на 8,5%, проте, як бачимо, дане зростання не позначилось на ковбасних виробах. Найбільшу частку в структурі виробництва зайняли варені ковбаси, сосиски та сардельки – 65%. Їх виробництво в минулому році зросло на 0,4% і склало 185 тис. т.
«М’ясопереробні підприємства відзначають зниження попиту на м'ясо-ковбасні вироби. Це пов’язане з низькою купівельною спроможністю українського населення, для якого ковбаси чи не в першу чергу стають предметом економії. Крім цього, протягом останніх років вподобання споживачів зміщаються у сторону споживання безпосередньо м’яса. З однієї сторони, м’ясопереробні підприємства мають можливості купити якісне вітчизняне м'ясо за доступними цінами, а з іншої сторони – недостатній попит не дає їм можливості нарощувати виробництво. Вихід на нові зовнішні ринки є також утрудненим, адже передбачає багато дозвільних документів, вартість яких значно здорожує українську продукцію на зовнішніх ринках», - повідомила експерт аграрних ринків УКАБ Аліна Жарко.
Асоціація
Український клуб аграрного бізнесу
вул. Жилянська, 146, пов. 3
01032 Київ, Україна
Тел/Факс: +380 44 236 20 97, 79
kotyk@agribusiness.kiev.ua
Тетяна Котик
Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) http://agribusiness.kiev.ua була заснована у 2007 році для захисту економічних і професійних інтересів гравців аграрного бізнесу України. УКАБ є унікальною платформою в Україні для налагодження ділових контактів між лідерами агробізнесу, підвищення ефективності їх роботи та налагодження діалогу з органами державної влади. УКАБ активно сприяє українським виробникам у встановленні та підтримці міжнародних ділових зв’язків. До складу Асоціації входять найбільші виробники та переробники сільськогосподарської продукції України.