Новини
11.02.2013
Агробренд-2013: Ключові торгові марки зміцнюють позиції
Відомі торгові марки компаній-виробників аграрних ресурсів займають все більшу частку на ринку. Про це свідчать результати щорічного конкурсу «АГРОБРЕНД», який проводиться Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) спільно з Київським міжнародним контрактовим ярмарком.
У порівнянні з минулим роком відбулася концентрація прихильності споживачів навколо ключових виробників агрохімічної продукції, які значно зміцнили свої позиції. Так, в центральних областях України (Вінницька, Житомирська, Київська, Полтавська, Сумська, Черкаська та Чернігівська обл.) впізнаваність продукції таких відомих компаній, як Bayer CropScience та Syngenta порівняно з минулим роком зросла відповідно на 7% (до 40% згадувань респондентами) та 4% (до 36%). Наступною по впізнаваності серед виробників засобів захисту рослин в Центрі України є компанія DuPont, яку визнали близько 18% респондентів. На четвертій позиції – компанія BASF (11%).
«З кожним роком вітчизняний сільгоспвиробник все більше усвідомлює, що високих результатів господарської діяльності не досягти без якісних ресурсів. Особливо чітко це стало зрозуміло в післякризовий період, коли питання підвищення ефективності виробництва стали першочерговими на противагу питанням нарощення активів», - стверджує Т. Гагалюк, директор агенції AgriSurvey УКАБ. Саме про це опосередковано свідчать результати конкурсу. Так, найбільш відомим виробником насіння в центральних регіонах була названа компанія Syngenta (29%). Не відстає від неї в плані маркетингової політики і компанія Pioneer (23%). Крім того, 14% респондентів у своїх відповідях згадали компанію Monsanto.
Що ж стосується виробників сільськогосподарської техніки, то тут конкуренція доволі серйозна: 38% респондентів назвали продукцію компанії John Deere, 37% – Мінського тракторного заводу, 24% – компанії Claas, яка зміцнила свої позиції на 4% порівняно з минулорічним результатом. Необхідно зауважити, що вітчизняні торгові марки також були відзначені серед кращих виробників ресурсів. Так, Харківський тракторний завод посів у центральних регіонах почесне п’яте місце.
Довідка: Конкурс «АГРОБРЕНД» заснований Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» спільно з ТОВ «Київський міжнародний контрактовий ярмарок» у 2009 р. Мета конкурсу полягає у формуванні і розвитку обізнаності з брендами, об’єктивної оцінки ефективності маркетингової політики ресурсних компаній, вивчення динаміки ринку та змін у вимогах споживачів. За результатами конкурсу відбувається нагородження найуспішніших брендів серед постачальників ресурсів сільськогосподарського виробництва: «Кращий виробник сільськогосподарської техніки», «Кращий виробник агрохімічної продукції», «Кращий виробник насіння сільськогосподарських культур» і «Краща компанія-дилер у сфері ресурсного забезпечення АПК України». Методологія опитування: телефонне інтерв’ю з керівником / головним агрономом / головним інженером сільськогосподарського підприємства. Похибка вибірки при опитуванні 1000 респондентів ± 3%. За результатами конкурсу нагородження переможців відбуватиметься на виставці «Зернові технології 2013» (12 лютого 2013 р.).