Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
15 Жовтня 2024

Петро Мельник

На початку повномасштабної війни Україна мала катастрофічну ситуацію з експортом. Наприкінці 2021 року багато аграріїв притримували зерно з надією заробити більше, що спричинило появу суттєвих залишків в обсязі близько 30 млн т в умовах, коли порти стали заблокованими через російську агресію.

Однак, спільними зусиллями міжнародної та вітчизняної спільноти ми змогли збільшити експорт сушею до 1,5 млн т в місяць, відновити на деякий час роботу «зернового коридору», збільшити пропускну спроможність портів Дунаю. Як результат — за рік вдалось вийти на експортні об’єми майже довоєнного часу.

Наразі маємо наступні логістичні особливості:

  • Відбулось зростання експорту вантажівками в два рази (в найбільш пікові періоди це були обсяги в 1 млн т), проте в останні місяці воно сповільнилось, тому що почались проблеми на митницях, черги на кордонах, перешкоди зі сторони 5-ти країн ЄС щодо блокування української агропродукції.
  • З’явилися більш дешеві варіанти експорту через порти Дунаю: неочікувано цей канал розбудував масштабне судноплавство, на сьогодні там є декілька різних проєктів. Обсяги щомісячного експорту сягають до 2 млн т з потенціалом збільшитися незабаром до 3 млн т. 
  • Досі є потенціал збільшення експорту вагонами через залізницю з української сторони. Але ще існують певні труднощі в сусідніх країнах Європи, котрі пов'язані навіть не з перевалкою, а з обмеженнями безпосередньо їхніх залізниць.

Цього року, якщо враховувати, що погодні умови були сприятливими, сукупний врожай зернових і олійних культур очікується близько 75 млн т, в той час, як експортна потреба в Україні складає близько 35 млн т. 

З огляду на сьогоднішні реалії, я думаю, що Дунай буде розвиватися та вийде на рівень 3 млн т або навіть трохи більше, працюватимуть сухопутні коридори в міру своїх можливостей та іноземних обмежень. Вважаю, що запрацюють одеські порти, оскільки на момент, коли закрився «зерновий коридор» в Одесі залишилось близько 2,5 млн т продукції, котру везти в порти Дунаю немає рентабельності. До того ж в одеських портах є декілька конкретних трейдерів, котрі зацікавлені у веденні бізнесу й вони разом з державою та міжнародними партнерами будуть шукати шляхи аби «зерновий коридор» знову запрацював. 

Тож, при оптимістичному сценарії, навіть з новими прогнозами, українські аграрії зможуть вивезти більше продукції, ніж в нас буде.

Спеціально для AgroPortal




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab