Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
19 Квітня 2024

Алекс Ліссітса

В Україні кожен новий уряд намагається сформувати власну стратегічну програму таким чином, щоб, насамперед, розвивати громади та піднімати українське село. Плюс до цього, кожен уряд активно хоче сприяти розвитку малого та середнього бізнесу. Та це все застопорюється.

Чому? Питання непросте, і його можна обговорювати дуже довго. Та, думаю, основна проблема в тому, що у нас у цілому відсутня довгострокова стратегія щодо розвитку сільських територій.

Треба віддати належне уряду Гройсмана, який чотири роки тому активізував процес децентралізації. Процес складний. Процес зі своїми плюсами та мінусами. Та саме цей процес — це шлях виживання для великої кількості сіл та селищ в Україні.

Реформа децентралізації загальмувалася. І про це треба відверто говорити.

Наразі уряд Шмигаля повернувся до цього питання. По більшості областей України вже затверджені перспективні плани об’єднання громад та завершення процесу децентралізації. Але залишилося два невирішених питання, які мають неабиякий вплив на формування місцевих бюджетів і, відповідно, на довгостроковий сталий розвиток громад.

Перше питання. Не всі землі державної власності передані до ОТГ. І це питання очевидно потребує вирішення на законодавчому рівні. Щонайшвидше, щоб громади мали можливість отримувати додаткові надходження.

Друге питання. У більшості випадків ОТГ мають не надто багато форм для наповнення власного бюджету. Один із основних — земля сільськогосподарського призначення. Тому потрібно запроваджувати спеціальний податок на землю для того, щоб цей податок залишався у сільській місцевості й знову ж таки працював на місцеву громаду.

Уряд Гончарука спільно з ВРУ відпрацювали законопроєкт № 3131, що вводить мінімальну податкову виплату на кожен гектар землі сільськогосподарського призначення. Розмір цієї виплати становить 5% від нормативно-грошової оцінки, або плюс-мінус 1400-1500 грн на гектар. А це мінімум 12-14 млрд грн, які додатково отримають сільські громади на власний розвиток.

Це ті надходження, які останні роки держава не могла забезпечити для розвитку сільської інфраструктури, для інвестицій у проєкти, які дають можливість жити достойно у сільській місцевості.

Для чого і для кого законопроєкт № 3131 ініційований?

Не для олігархів і не для дрібних фермерів. Для того, аби усі мали рівні умови. Усі, хто мають до 1 га, не сплачують цей податок. Усі, хто працюють «по-білому» і сплачують всі необхідні податки (а це понад 2 тис грн легальних податкових навантажень), не сплачують цей податок.

Законопроєкт № 3131 розроблений для горе-аграріїв, які не платять жодної копійки до бюджетів і обробляють землю «в тіні». А такої землі сільськогосподарського призначення близько 30% (!) в Україні.

Сьогодні є шанс запровадити рівні та гідні умови для усіх, незалежно від розміру господарства.

Закликаю народних депутатів не проґавити його і дати можливість українським громадам розвиватися, а також не дати можливості паразитувати горе-аграріям на українських чорноземах.

Спеціально для AgroPortal.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab