Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
20 Квітня 2024

Новини

14.08.2020

Ucab УКАБ закликає владу не вводити новий збір за проїзд вантажівок

УКАБ звернувся до Комітету з питань транспорту та інфраструктури та Мінінфраструктури України з закликом не підтримувати законопроєкт №3544, яким пропонується впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування.

Як йдеться у зверненні, даним законопроєктом пропонується ввести плату за використання автомобільних доріг загального користування транспортними засобами з максимально дозволеною загальною масою 12 т і більше, а також зобов'язати встановити на такі вантажні транспорті засоби спеціальне обладнання для контролю внесення плати. 

Всім відомо, що агросектор — це один із ключових секторів економіки, і його повноцінне функціонування залежить від налагодженої логістики, перевезень і вчасного постачання ресурсів та продукції. Майже 25% вантажів, які перевозиться автомобільним транспортом, є продукцією с/г або ж пов'язаною з нею логістикою. Тому це питання стосується всіх агровиробників і їх партнерів та постачальників, і є доволі критичним.

В першу чергу, це вплине на роботу дилерів і дистриб'юторів, які здійснюють чимало перевезень по території України чи імпортують продукцію. Для прикладу, дистриб'ютори насіння, які здійснюють відправлення близько 30 тис. вантажівок на рік по всіх регіонах України, у випадку запровадження плати, понесуть додаткові витрати у розмірі близько 16 млн грн (в одну сторону), які в результаті підуть в націнку товару для аграрія. І це приклад лише по одній позиції. Це ж стосується і перевезення добрив, ЗЗР, техніки, палива.

За даними Держстату, автомобільним транспортом у 2019 році було перевезено 19,1 млн тонн зерна. Велика кількість зерна перевозиться до портів зерновозами по 40 т, при тому, що середня дистанцію перевезення вантажів складає близько 179 кілометрів. Враховуючи це, та пропозицію розробників законопроєкту ввести оплату за проїзд кожного кілометру від 1 до 3 грн, тільки за перевезення зерна аграріям треба буде доплатити додатково мінімум 256,6 млн грн (в одну сторону). Варто зауважити, що зерно перевозиться вантажівками і з меншою вантажопідйомністю — з поля до елеватора, складу, тобто витрати можуть бути ще більшими.  Занепокоєння також викликає пункт, що всі вантажівки з максимальною дозволеною загальною масою 12 т і більше повинні бути устатковані спеціальним обладнанням для контролю внесення плати. Вартість такого обладнання коштує від 20 євро і вище за одиницю. Відсутність такого обладнання — заборона виїзду вантажівки на дорогу і штраф (від 3 до 6 тис., якщо це з вини водія, або 85 тис. грн для підприємства).

В пояснювальній записці до законопроєкту зазначається, що в Україні зареєстровано 1,5 млн вантажівок (без врахування вантажівок з іноземною реєстрацією, які користуються автомобільними дорогами при міжнародних перевезеннях). Якщо  порахувати, то тут теж виходить цифра затрат мінімум в 975 млн грн, які бізнесу треба буде витратити на обладнання свого автопарку.

Розробники законопроєкту ставлять за мету вирішення питання збільшення доходів дорожнього фонду, і покращення технічного стану доріг та дорожньої інфраструктури, посилаючись на те, що даний механізм діє в ЄС.   Проте не враховується, що в ЄС значно краща дорожня інфраструктура — автобани, магістралі з більше, ніж 2 полосами руху в одну сторону, якість і покриття доріг, а також наявність платних доріг високої якості, що були створені до моменту введення механізму стягнення плати за їх користування.

В Україні ж відсутні якісні платні дороги, а дорожня інфраструктура дійсно потребує покращення, на що і виділяються з бюджету кошти, який наповнюється по суті тими ж перевізниками і бізнесом через акцизи на пальне та податки.

«Прийняття даного законопроекту — це додаткове фінансове навантаження на всю економіку країни, і виглядає як чергова ініціатива зобов'язати бізнес платити ще більше зборів, що може призвести взагалі до тінізації роботи перевізників, і втрати можливості контролювати ситуацію з перевезеннями по Україні.

УКАБ усвідомлює необхідність створення якісної дорожньої інфраструктури, як один з основних елементів розвитку економіки, але робити це за рахунок обкладання додатковими податками і зборами бізнес не приведе до того очікуваного розробниками результату», - наголошується у зверненні.

Доцільніше врегулювати питання вагового контролю, цільового використання коштів для ремонту/будівництва доріг і якості виконання дорожніх робіт. 

Враховуючи вищезазначене, УКАБ звертається до Комітету з питань транспорту та інфраструктури та Мінінфраструктури України з проханням не підтримувати законопроєкт №3544 про впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування, оскільки він призведе до значних фінансових наслідків для бізнесу та буде сприяти тінізації перевезень вантажів по Україні.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab