Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
05 Грудня 2021

Новини

22.10.2021

Ucab УКАБ закликає Мінагрополітики відправити на доопрацювання наказ щодо Правил забезпечення родючості грунтів

Асоціація «Українського клубу аграрного бізнесу» звернулась  до Міністра аграрної політики та продовольства України Романа Лещенка з проханням відправити на доопрацювання проект наказу щодо Правил забезпечення родючості ґрунтів і застосування окремих агрохімікатів.

Як йдеться у зверненні, 17 вересня 2021 року на офіційному сайті Мінагрополітики на громадське обговорення було розміщено проект наказу «Про затвердження Правил щодо забезпечення родючості ґрунтів і застосування окремих агрохімікатів» (далі – Проект). Документ було розроблено на виконання пункту 420 Плану пріоритетних дій Уряду на 2021 рік та підпункту 5 пункту 1721 плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Фахівці УКАБ та компаній членів асоціації проаналізувавши відповідний Проект, дійшли висновку, що вимоги, які визначаються цим документом, наразі можуть ускладнити роботу аграріїв і водночас мають нормативи, які не відповідають українським реаліям.

Наразі в Україні не визначено межі уразливих до (накопичення) нітратів зон. В країнах ЄС є приклади поширення таких зон, як на всю територію країни (Німеччина, Нідерланди, Данія, тощо), так і на площі менше 10% території (Польща, Румунія, Португалія). Відповідно, не зрозуміло масштаб застосування перелічених обмежень.

Зокрема вкрай негативним є встановлення максимально допустимих норм внесення азотних добрив під сільськогосподарські культури наведені у додатку 8 до цих Правил. Вказані норми є доволі низькими і не забезпечують дотримання норм високотехнологічного виробництва.

Викликають занепокоєння встановлення так званих «небажаних термінів внесення». Для прикладу:

- Сульфат амонію - 1 грудня – 1 березня, 1 червня – 31 вересня;

- Натрієва/кальцієва/аміачна селітра - 15 липня – 1 вересня 1 листопада – 15 лютого;

- КАС - 15 липня – 31 вересня 1 грудня – 15 лютого;

Доволі часто терміни внесення можуть зміщуватись у зв’язку зі змінами погодних умовах і зсуву кліматичних зон майже на 200 км на північ за останні 5-10 років. Тобто наразі в усіх регіонах відбувається ледь не щорічне коригування процесів внесення добрив – норм, строків, типу, для отримання необхідної врожайності і дотриманням всіх регламентів застосування.

Також виникають питання щодо правових наслідків невиконання окремих правил, зокрема:
1.  Після збору врожаю необхідно передбачити в найкоротший період зароблення в ґрунт соломи та рослинних решток (п.52 Правил). Такий підхід абсолютно суперечить практиці нульового обробітку ґрунту, який вважається ефективним для протидії ерозійним явищам.

2.  Кожному окремому сільськогосподарському товаровиробнику необхідно щороку до 31 серпня складати річний план внесення добрив на землях сільськогосподарського призначення, включаючи програми використання гною, компосту, осаду стічних вод та інших джерел (п. 54 Правил). Вважаємо, що дана норма несе тільки додаткове регуляторне навантаження на аграріїв, змушуючи їх вести ще один облік чи план роботи, при цьому відсутнє розуміння, хто буде здійснювати контроль, перевірку і взагалі його необхідності. Варто нагадати, що аграрії і так щорічно здаються форму №9-сг (річна) «Звіт про використання добрив і пестицидів» де і зазначається вся інформація про факт використання.

3. Заборона розорювання та використання азотних добрив на схилових землях також потребує додаткових обговорень.

4. Норми по отриманню сівозмін та визначенню недопустимих попередників для певних культур також є досить дискусійними. Зокрема визнання соняшнику недопустимим попередником для пшениці ставить під сумнів поточне вирощування на площі орієнтовно 3 млн. га, що може призвести до відповідного скорочення площ під озимою пшеницею.

На думку УКАБ, щодо відповідного документу слід провести додаткові консультації та обговорення із залученням представників бізнес, а особливо відповідних спеціалістів – агрономів, керівників виробництва тощо, аби почути реальну ситуацію і умови в яких працюють, та проблеми з якими стикаються аграрії в польових умовах. Важливо розділити додаткові вимоги згідно Правил на ті, які прямо передбачені відповідними директивами ЄС, та ті, які пропонуються додатково до них на українському рівні.

Враховуючи вищезазначене, УКАБ закликає Мінагрополітики провести додаткові консультації та обговорення з бізнесом і спеціалістами з агрономії для доопрацювання положень Проекту, передбачених строків внесення, норм внесення добрив, пунктів,  які стосуються робіт  на схилах і т.д.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Amazone
  • Goodvalley
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Agroregion
  • ugt
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab