Новини
17.04.2018
УКАБ проти квот на імпорт палива
Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» виступає проти ініціативи найбільшого українського НПЗ «Укртатнафта» щодо обмеження імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот.
З відповідною заявою УКАБ звернувся до Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва. У листі, що поширила прес-служба Асоціації зокрема, зазначається, що «обмеження імпорту палива з Росії, Білорусії та інших країн шляхом встановлення квот призведе до різкого зростання цін на паливо не тільки для громадян, а й вплинути на вартість польових робіт в аграрній сфері. Дестабілізація постачання у період посівних робіт призведе до зростання цін і подальше виведення прибутку на офшорні юрисдикції». За дослідженням проведеним експертами УКАБ, у порівнянні з минулим роком витрати аграріїв на паливно-мастильні матеріали збільшились на 29% і сягнули позначки 25 млрд грн.
На думку УКАБ ініціатива обмеження імпорту - чергова спроба монополізувати ринок нафтопродуктів.
«В Україні діють тільки два нафтопереробні заводи, забезпечити вимоги аграрного сектору по дизельному паливу, яке є основним засобом виробництва в АПК, на даний момент неможливо, адже лише 15-17% всього споживання України, близько 930 тис. тонн виробляється на вітчизняних НПЗ, а загальна потреба становить більше 6 млн тонн. У свою чергу, сільськогосподарські підприємства в 2016 році купували 1,3 млн т», - зазначив Тарас Висоцький, генеральний директор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».
На думку генерального директора УКАБ обмеження ввезення нафтопродуктів призведе до створення монополії на ринку виробництва бензину, а дизельне паливо, через низьку частку українського виробництва і квот зросте в ціні. «Обмеження імпорту не вирішить проблеми ефективності українських НПЗ і не призведе до відновлення роботи зупинених заводів, адже цей сектор потребує значних інвестицій в оновлення і збільшення власних потужностей для виробництва. УКАБ, в свою чергу, може надати експертну підтримку для розробки комплексної стратегії, яка буде направлена на модернізацію і покращення паливно-енергетичного сектору України, оскільки це має безпосередній вплив на виробництво в аграрному секторі», - прокоментував Тарас Висоцький.
Нагадаємо, що наприкінці березня «Укртатнафта» звернулася до МЕРТ із вимогою квотувати імпорт бензину і дизельне паливо, починаючи з травня 2018 року.
Довідково. «Група «Приват» контролює «Укртатнафту» з 2007 року і за цей час не побудувала жодної нової установки, обмежуючись перепрофілюванням і ремонтом існуючого обладнання. Група вже закрила два НПЗ, що належать їй, у Дрогобичі та Надвірній через їхню технологічну відсталість. У 2011-2012 рр. «Приват» спільно із ТНК-ВР ініціювали спеціальне розслідування проти імпорту нафтопродуктів з Білорусі з метою введення мита у розмірі 132 євро/т. Комісія Мінекономіки відмовила виробникам.