Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
06 Липня 2024

Новини

11.02.2010

Ціни на овочі в Україні ростуть аномально швидко

В Україні в 2009 році аграрії зібрали непоганий врожай овочів – 8,3 млн. т., що на 5% більше, ніж в 2008 році. В основному в цей обсяг увійшли овочі так званої "борщової групи" – морква, буряк, капуста і цибуля. Проте, незважаючи на дещо більшу пропозицію овочів, починаючи з грудня минулого року, ціни на овочі саме цієї групи почали аномально швидко зростати. Офіційна статистика показала зростання цін за грудень на 6,1%, а за січень 14,3%. В результаті зростання цін на овочі за грудень-січень виявилось більшим за темпи росту цін на цукор та молочні продукти.

Насправді, офіційна статистика враховує певну інерційність даних, в той час як за два останні місяці ціни для споживачів зросли вдвічі. Так, кілограм картоплі в листопаді можна було купити за 1,70 а зараз не менше, ніж за 3,50 грн. Морква подорожчала із 2,20 до 3,60 грн/кг, цибуля з 2,40 до 5,00 гривень, капуста із 1,60 до 4,00 грн (ціни оптових ринків), а в роздрібній мережі овочі пропонуються ще дорожче.

В чому причина такого росту цін? Андрій Товстоп’ят експерт аграрних ринків УКАБ зазначає: "В зимовий період основні виробники овочів, а саме господарства населення, традиційно зменшують обсяги реалізації. Далеко не всі можуть забезпечити належні умови зберігання, не виключена і втрата частини овочів через великі морози в грудні-січні ".

В свою чергу, за словами керівника групи експертів УКАБ Володимира Лапи, деякі популярні нині пояснення зростання цін, такі як вплив політичного чинника або спекулятивних факторів, не витримують критики. "Припустити, що мільйони особистих селянських господарств, які є основними виробниками овочів, домовились підвищити ціни, неможливо" – констатує В. Лапа.

В УКАБ переконані, що така стрімка динаміка зростання цін пов'язана в першу чергу із структурними недоліками в галузі, зокрема великою часткою особистих селянських господарств в структурі виробництва.  Як наслідок, на ринку бракує великих продавців, що можуть запропонувати поставки високоякісної продукції протягом року за довгостроковими контрактами.

Що необхідно зробити для більш рівної пропозиції овочів на ринку, що пом’якшить сезонні цінові коливання; як українським виробникам можна вийти на зовнішні ринки і гарантувати собі стабільні прибутки; які технології дозволяють покращити ефективність вирощування овочів – ці та інші питання будуть предметом конференції Українського клубу аграрного бізнесу "Промислове плодоовочівництво, квітківництво та озеленення в Україні" 25 лютого.

 

Прес-служба УКАБ

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab