Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
25 Квітня 2024

Новини

15.02.2017

Ucab Проблему «небезпечних вантажів» аграріям пропонують вирішити за 100 тисяч гривень

небезпечні вантажі УКАБ

Під виглядом приведення у відповідність із законодавством Європейського Союзу відбувається корупція в галузі транспорту.

Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» та «Українська аграрна асоціація» звернулися до Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин з пропозицією уточнити термін «перевезення небезпечних вантажів».

«У вітчизняному законодавстві відбувається планомірна підміна термінів «перевезення» та «поводження» із небезпечним вантажем, що однозначно завдає шкоди усім учасникам ринку та призводить до розвитку корупції в галузі транспорту, але водночас подається, як «приведення у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів», - йдеться у спільній заяві асоціацій.

8 лютого 2017 року Комітетом Верховної Ради України з питань транспорту відхилено пропозицію народних депутатів Остапчука В.М. та Кулініча О.І. до редакції законопроекту № 4644 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів».

Зазначена правка стосувалася коректного викладу редакції терміну «перевезення небезпечних вантажів», зокрема пропонувалося уточнити, що це діяльність, яка передбачає лише дії, які можуть виконуватися перевізником, в тому числі приймання небезпечного вантажу до перевезення, здійснення такого перевезення і передачу вантажу одержувачу.

Підтримана Комітетом редакція терміну «перевезення небезпечних вантажів» не відповідає міжнародній практиці та в разі прийняття закону в цілому призведе до виникнення колізії в законодавстві. Зокрема, під перевезенням небезпечного вантажу будуть розумітися не лише дії перевізника, а й відправника та отримувача, які безпосередньої участі в такому перевезенні не беруть, однак згідно з підтриманим Комітетом визначенням терміну виконують дії, які є складовою процесу перевезення небезпечних вантажів.

Ураховуючи, що згідно з вимогами пункту 24 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» діяльність з перевезення небезпечних вантажів підлягає ліцензуванню, то вищезгадана колізія призведе до того, що і вантажовідправник, і вантажоодержувач змушені будуть отримувати таку ліцензію, як суб’єкти, які безпосередньо беруть участь в перевезенні.

Чинне визначення терміну «перевезення небезпечних вантажів» не відповідає міжнародній практиці, що вже сьогодні призводить до корупційних зловживань представників деяких органів влади, які «наполегливо рекомендують», в тому числі сільськогосподарським товаровиробникам, отримувати ліцензії на перевезення небезпечних вантажів, наприклад для отримання шроту, агрохімікатів, палива тощо після завершення їх перевезення.

А оскільки відправники і отримувачі небезпечних вантажів апріорі не зможуть виконати ліцензійних умов для отримання такої ліцензії, оскільки вони не перевозять небезпечних вантажів, не володіють необхідним для того транспортом і персоналом, то одразу ж «з’являються» незрозумілі компанії, «готові» за відповідну плату (понад 100 тис. грн) «розв’язати» таку проблему.

Аби уникнути негативного впливу на економіку України, і сільське господарство зокрема, потрібно у визначенні терміну "перевезення небезпечного вантажу" уточнити, що це діяльність, яка передбачає лише дії, які можуть виконуватися перевізником під час зміни місцезнаходження вантажу, в тому числі приймання небезпечного вантажу до перевезення і його передачу одержувачу (а не відправленням і одержанням вантажу, як дії, що завідомо можуть виконуватися не тільки перевізником), - на чому і наполягали народні депутати Остапчук Віктор Миколайович та Кулініч Олег Іванович.

Така логіка викладу цілком відповідатиме міжнародному та європейському праву, яким визначено, що перевезення небезпечного вантажу – це дії перевізника з переміщення наданого вантажовідправником вантажу, що може включати інші операції, що виконуються під час такого переміщення, допоки вантаж не передано вантажоодержувачу.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab