Новини
11.08.2017
Підвищення тарифів на Укразалізниці коштуватиме аграріям 1,5 млрд грн, - УКАБ
Зростання цін на вантажні перевезення Укрзалізницею призведе до додаткових витрат на транспортування зерна для аграріїв. Аграрні асоціації виступили категорично проти підвищення тарифів на залізничні перевезення та звернулися до Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням долучити аграріїв до діалогу щодо індексації тарифів на перевезення вантажів залізницею.
За останні три роки тарифи на перевезення зернових в Україні зросли на 88%. Відповідно до Проекту консолідованого фінансового плану ПАТ «Укрзалiзниця» у 2017 році передбачається індексація тарифів на вантажні перевезення в межах України на 22,5%. Крім того, заплановані два сценарії підвищення тарифів з січня 2018 року на 21% або 28%, з 2019 року на 19% або на 23%. Таким чином у наступні три роки заплановане підвищення тарифів на вантажні перевезення Укрзалізницею ще на 70%, а після переходу вагонів на баланс філії «Центр транспортної логістики» вводиться ще й додаткова плата за користування вагонами (розрахункова вагонна складова) – 186,60 грн.
«Потреба в залізничних перевезеннях зернових в період збиральної кампанії в середньому у 2,3 рази перевищує реальні обсяги. Проте, не зважаючи на постійне підняття тарифів, ПАТ «Укрзалізниця» не може забезпечити потреби аграріїв в залізничних перевезеннях зернових та не постачає в повній кількості вагони-зерновози відповідно до погоджених планів, чим зриває збиральну кампанію та ставить під загрозу експортні контракти. Все це ставить під питання доцільність підняття тарифів, - йдеться у листі, який підписали «Український клуб аграрного бізнесу», Українська Зернова Асоціація, Асоціація «Союз птахівників України», ВГО «Українська аграрна конфедерація», Аграрний союз України, Всеукраїнська Аграрна Рада, Асоціація фермерів та приватних землевласників України. – Заплановане зростання тарифів на рівні 22,5% значно перевищує індекс інфляції у 2016 році (12,4%) та за перше півріччя 2017 року (7,9%), до того ж у 2016 році вже відбувалось підняття тарифів на вантажні перевезення на 15%».
На думку профільних асоціацій підвищення тарифів на вантажні перевезення неминуче призведе до зниження конкурентоспроможності української продукції на міжнародних ринках.