Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
25 Листопада 2020

Новини

20.11.2020

Ucab Олена Ворона: Для бізнесу час – це можливості. Якщо ти втратив час – ти втратив можливості

Олена Ворона, Директор з фінансів та операційної діяльності Групи «АГРОТРЕЙД», члена асоціації "Український клуб аграрного бізнесу", в інтерв’ю розповіла про свій шлях в агрогалузі, досвід побудови ефективних робочих відносин, основні напрями діяльності та завдання, які ставить перед собою Група «АГРОТРЕЙД».

Публікуємо найцікавіші тези з інтерв’ю Олени Ворони.

Про своє становлення в аграрній галузі

З університетських часів я була переконана, що ніколи не працюватиму в будівництві та агросекторі. Ніколи не говори «ніколи». Спочатку специфіка відносин, характерна для сільськогосподарської галузі, дещо не вписувалися у мою картину світу, у мене було відчуття, що це тимчасовий для мене проєкт. Швидко адаптуватися мені допомогла криза 2008 року. Зрештою, пройшовши усі труднощі, я закохалася і в агро, і в компанію, і в команду.

Про побудову відносин із власником

Вибудувати відносини з власником завжди складно. Однією з найпоширеніших помилок у найманих працівників є очікування, що з ними хтось буде панькатися та мало не вмовляти розпочати працювати. У такий спосіб люди акцентують увагу на формі, але не на суті – через це втрачається багато часу. Зі Всеволодом Кожемяко ми швидко знайшли спільну мову саме завдяки схожим поглядам на це питання: для нього, як і для мене, важлива концентрація на суті, а не формі.

Про суть і форму

Можна проводити 100 зборів з командою, де довго обговорювати та пояснювати, чому для нас важливий цей проєкт, зважувати усі «за» і «проти», а потім сподіватися, що натхненна команда візьметься за руки і працюватиме у зазначеному напрямку.

Однак ми діємо інакше: якщо ми впевнені у завданні та усвідомлюємо, навіщо це робимо, збираємо команду, розподіляємо завдання, повноваження та беремося до виконання. Навіть якщо на початку вони не розуміють, навіщо ми включилися у проєкт – вони просто виконують роботу, а потім обертаються, оцінюють результат.

Ось це і є суть – чітко визначити напрям, розподілити завдання і досягти мети. Якщо твоя команда з тобою і вона тобі вірить, потреба пояснювати та переконувати зникає: так зберігається найцінніший для бізнесу ресурс – час.    Всі ми знаємо, що для бізнесу час – це можливості. Якщо ти втратив час – ти втратив можливості.

Про лідерську програму у Гарвардській школі бізнесу

Гарвардська школа бізнесу – це досвід, накопичений роками. І кожна думка, яка там лунає –  квінтесенція колосального досвіду. За кожним словом професорів – роки і гори праці, досліджень, спостережень, необхідних для того, щоб зробити один маленький, але якісний кейс для студентів. Вони дають неоціненні поради, які вказують правильний напрямок і дійсно працюють.

Що я точно зрозуміла: давати знання – це не завдання бізнес-школи. Її ціль – допомогти у формуванні особистості через всі ці кейси. Вони допомагають керівникам стати лідерами, підвищити впевненість в собі, презентувати свої ідеї, критично оцінювати ці ідеї.

Про головні правила роботи з командою

Суть важливіша ніж форма.

Немає рішення – збирай команду і думайте разом.

Якщо ти впевнений у правоті своїх дій – продовжуй, навіть якщо всі проти.

Золоте правило: якщо ми вирішили, що ми це робимо – це роблять всі. Сумніви, обговорення можливі лише під час планування. Коли рішення прийняте, вже ніхто нічого не обговорює, тільки виконує. Коли компанія заходить у проєкт – це колективна відповідальність.

Про здорову атмосферу у колективі

Хороший колектив – це колектив, який має щільну оболонку культури і стандартів поведінки. Відносини у такому колективі будуються на засадах рівноправності та відсутності індивідуалізму. У нас дуже хороша оболонка. Ми бережемо базові принципи: довіра, підтримка, відкритість. Якщо у колектив намагаються проникнути з іншими якостями – команда їх просто не приймає і виштовхує.

Про основні напрями та пріоритети у сфері бізнесу компанії

Торік в основі всього лежав трейдинг, усі інші бізнеси його підтримували. Сьогодні ж основний блок прибутку та інвестицій для нас – агро. Після нього йде елеваторний бізнес, потім трейдинг, що підтримує перше і друге. Логістика, переробка, органічне виробництво – супровідні бізнеси. Однак усі вони є складовими елементами вертикальної інтеграції.

Ми завжди думаємо про те, що вписується або не вписується у вертикальну інтеграцію. Адже стратегія вертикальної інтеграції надважлива.

Загалом, намагаємося робити так, аби кожен напрям, що ми розвиваємо та трансформуємо, передбачав потреби інших напрямів. Ми не маємо особливої диверсифікації – усе це єдиний мейнстрим, у якому перебувають усі наші бізнеси.

Про актуальність консолідації земель

На сьогодні у нас досить великий земельний банк. Кластери цілісні. Що стосується взаємодії з сусідами, які перебувають всередині кластерів, мають окремі паї, тут ми дотримуємося певної стратегії.

Якщо людина говорить: це мої родичі, це мої друзі, я хочу 200 га землі, які разом з ними оброблятиму, ми відповідаємо: ми ж купили право оренди, тепер ти маєш його у нас купити, ми тобі виділимо поле і працюй, як сусід з сусідом. Але якщо ти вкрадеш, ми не дозволимо тобі взяти поле у зручному місці – катайся 2 год в одну сторону та обробляй по 2 га в різних напрямках, і рахуй свою економіку. На щастя, є свідомі люди, що пропонують оплатити поле: «На ринку право оренди коштує Х, дайте нам Х мінус 20 або 30%». На такі пропозиції ми погоджуємося і будуємо добросусідські відносини.

Про зміни у роботі холдингів після фактичної легалізації ринку сільськогосподарської землі

Я вважаю, що право оренди поля, як масиву для масштабного виробництва, збережеться. Як купувалося і продавалося право оренди, так воно і далі продаватиметься і купуватиметься. Нові люди, які вийдуть на цей ринок і захочуть купити землю, у 99% випадків не оброблятимуть її.

Агрохолдинг, який займається вирощуванням, має лишатися агрохолдингом, що займається вирощуванням. Цілі та завдання не змінюються. Або ж з'являється новий різновид бізнесу – купівля-продаж землі. Однак це жодним чином не впливає на основний бізнес.

Про ініціативу детінізації орендних відносин шляхом фіксації мінімального податку на гектар

Ми, як і всі великі холдинги, страждаємо від нерівних умов роботи. Поруч з нами працюють «суперефективні» самообробники, розміри земельних банків котрих сягає 1000 га. Переважно, це або неналежним чином оформлена земля, або оформлена під мінімальну орендну плату –  3%, у декого 6% від нормативної оцінки вартості землі. Податки не платяться, люди не оформлюються офіційно. Це маскується під обробку землі членами сім'ї. Фактично на цих підприємствах працюють наймані співробітники, з якими розплачуються готівкою за роботу, а також готівкою оплачують оренду.

Ми ж платимо всі податки і для нас дуже важливий процес боротьби з тіньовим ринком: обробляєш 1 га або 100 тис. га, податок на гектар має бути однаковий, і платити в бюджет повинні всі однаково.

Про зміни підходів до планування та перспективи на майбутнє

Упродовж останніх 5 років ми не зростали інтенсивно, оскільки дотримувалися обраної стратегії підвищення якості бізнес-процесів.

Подивитися на «АГРОТРЕЙД» п'ять років тому і сьогодні, – це технологічний холдинг, поля якого легко локалізуються, а дані про кожну операцію з ґрунтом зафіксовані і доступні через екран смартфона. Усі департаменти цілеспрямовано працювали над тим, аби сьогодні, перебуваючи в офісі, ми бачили все, що відбувається на 70 тис. га.

Ми і надалі хочемо розвивати елеваторний напрям, що генерує стабільний грошовий потік. Щороку врожайність зростає, і, якщо не брати до уваги цей невдалий рік, елеваторних потужностей потрібно все більше і більше.

Загалом нашими цілями на найближчі роки є підвищення виробничої ефективності на стільки, аби випередити колег по ринку. Також плануємо докласти зусиль, аби собівартість вирощування урожаю стала нижчою, ніж середньостатистична вартість у регіоні нашої присутності.

Повну версію інтерв’ю читайте за посиланням: https://bit.ly/3pKrNWc

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Amazone
  • Goodvalley
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Agroregion
  • ugt
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • claas
  • john deer