Новини
12.04.2019
Компанія «Агробудівельний альянс “Астра”» долучилася до УКАБ
Компанія «Агробудівельний альянс “Астра”» – один з найбільших постачальників і сервісних операторів сільськогосподарської техніки в Україні набула членства в УКАБ. Ми поспілкувалися з Петером Пажицькі, керівником департаменту маркетингу АБА «АСТРА» про компанію та стан ринку техніки в Україні.
- Петере, розкажіть, будь ласка, яким, на вашу думку, був сезон продажу сільгосптехніки для вашої компанії у 2018 році? Як ви оцінюєте стан ринку в Україні?
На жаль, у нашому бізнесі немає таких «закономірностей», як на біржі, коли 7 років ціни на папери ростуть, потім приходить криза, а після кризи знову можна очікувати 7 років поліпшення. У нас, якщо один рік був добрий (або, скажімо так, непоганий), то можна очікувати, що наступний рік буде гіршим! Так вийшло і зараз. 2017 рік був непоганим, але у 2018-му ринок просів – залежно від виду техніки, за нашими оцінками, на 5–30 %. Спочатку ми думали, що винна довга затяжна зима і навесні все вирівняється. Втім, цього не сталося. Хоча в 2018 році країна зібрала рекордний урожай. Попри падіння ринку в 2018-му, ми торік продали техніку на таку саму суму, як і 2017 року. У 2019-му ми не чекаємо якихось великих змін. Думаємо, що ринок продажу сільгосптехніки буде на рівні 2018 року.
- Як змінюється ринок в Україні в останні роки? Які тенденції можна відмітити?
Перша тенденція: завдяки урядовій програмі часткової компенсації вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання щороку дедалі більше господарств вибирає замість імпортної техніки техніку українського виробництва. Ця тенденція добре помітна на ринках ґрунтообробної техніки, причепів і перевантажувачів, причіпних обприскувачів, зрошувальних систем. Але вона ще не дійшла до ринку самохідної техніки. Поки що українські трактори, зернозбиральні комбайни, навантажувачі та самохідні обприскувачі не можуть конкурувати із західними виробниками.
Друга тенденція: зростання продажу тракторів сегменту 100–250 к. с. і падіння ринку сегмента 300–400 к. с.
Третя тенденція: через зміни клімату гарантією отримання високого врожаю слугує зрошення. Зараз системи встановлюються не тільки на півдні України. Щораз більше систем починає працювати і в центральній частині країни. Але механізоване зрошення вимагає чималих інвестицій, тому поширення цих систем очікується після вирішення земельного питання.
І четверта остання тенденція, яку хочемо відзначити, – це зростання попиту на технології точного землеробства. Аналіз ґрунту, складання карт забезпечення ґрунту поживними елементами, диференційоване внесення мінеральних добрив, сівба за допомогою навігації – автоматичне відключення висівних секцій, обприскування з автоматичним відключенням секції, передача даних, контроль за посівами з дроном, – це можливість постійно контролювати діяльність господарства. Рішення приймається після аналізу отриманих даних.
- Як ви оцінюєте доступ на ринок нової техніки в Україні? Чи є складнощі з реєстрацією?
Ми не відчуваємо якихось перешкод чи проблем, працюємо в нормальному режимі.
- Як розвивається сьогодні дилерська мережа сільгосптехніки? Які складнощі виникають при розбудові сервісних центрів у регіонах?
Дилерська мережа з продажу сільгосптехніки активно розвивається, вимоги до дилерів з боку виробників техніки постійно зростають, повсякчас підвищуються стандарти. Однак вимоги до дилера зростають не тільки з боку виробників – партнери (клієнти) теж стали вимогливішими. Їх вже не влаштовує обслуговування з центрального офісу в Києві – дилер має бути присутнім в області. У такому центрі має бути склад запасних частин і сервісна майстерня, щоб сервісні інженери за лічені години могли виїхати до них на ремонт техніки. На жаль, такі центри знайти нелегко, скажімо, практично неможливо, тому дилери (дистриб’ютори) змушені інвестувати в будівництво нових дилерських центрів. Підтвердження цього ви можете знайти в ЗМІ: майже щотижня один з дилерів відкриває новий сучасний регіональний офіс. Наша компанія цього року відкриває нове представництво в Прилуках (Чернігівська область).
- Які перешкоди, на вашу думку, виникають для поширення інноваційних технологій в Україні? Як можна поборотися з цими факторами?
Техніка і технологія стрімко розвиваються, але, на жаль, людські знання не завжди за ними встигають. Часто відчуваємо брак кваліфікованих працівників. Навіть якщо працівник має достатню кваліфікацію, він не завжди зацікавлений в повному контролі. Адже сьогодні техніка дає змогу зібрати всю інформацію: скільки працював, скільки відпочивав, де працював, скільки гектарів зробив, скільки спалив дизпального тощо. Вирішення цього питання – отримання сучасних знань (і в середніх школах, і у вищих навчальних закладах), постійні міжсезонні тренінги і гідна оплата праці.
- Розкажіть, будь ласка, про продукти своєї компанії та на яких послугах ви фокусуєтесь на українському ринку?
Наша компанія була заснована 1998 року, ми вже понад 20 років на ринку. В компанії близько 250 співробітників. Ми працюємо в трьох основних напрямках: продаж сільгосптехніки, продаж запасних частин і сервісне обслуговування. Компанія представляє на ринку України такі всесвітньовідомі бренди: Fendt, Valtra, Manitou, Bogballe, Horsch, Berthoud, Gregoire Besson, Valley, Nardi, Framest, Kuhne і Oros. Я думаю, що ці бренди всі знають, вони вже 12–15 років представлені на ринку України.
Крім основних, ми недавно відкрили нові напрямки:
- продаж насіння, мікродобрив та ЗЗР;
- точне землеробство (у цьому напрямку ми працюємо з фірмою Trimble).
- Яка ваша стратегія розвитку найближчі роки?
Ми фокусуємося на 8 областях України та пробуємо збільшувати нашу частку ринку в цих регіонах. Як ми вже говорили, техніка і технологія постійно розвиваються, тому ми готові вивести на ринок нові продукти наших постачальників, таких як корпорація AGCO, Horsch, Manitou, Berthoud та ін. Ми також прагнемо, щоб ця техніка відповідала вимогам точного землеробства. Хочемо бути ближчими до клієнтів, хочемо зменшити час доставки запчастин від заводів до клієнта і ще більше підвищити наші стандарти сервісного обслуговування техніки. Робимо все можливе, щоб поліпшити впізнаваність нашої компанії і підвищити задоволеність клієнтів.
- Чому ви вирішили стати членом УКАБ? Які ваші очікування від співпраці?
Наша компанія вже була членом УКАБ. Відтоді Асоціація розширилася, до її складу долучилося чимало нових компаній. Ми будемо раді зустрічатися з партнерами також і на заходах УКАБ. Насамперед на УКАБ Агротехнології, де будемо демонструвати нашу техніку. Діяльність УКАБ, на нашу думку, сприяє ефективному веденню бізнесу в АПК України і охоплює практично всі його процеси, від залучення інвестицій до глобальних завдань підвищення ефективності роботи аграрних компаній і розробки пропозицій з удосконалення аграрної політики.