Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
29 Квітня 2024

Новини

04.04.2018

Ucab Франк Хатке: «Працюємо з фокусом на цифрове сільське господарство»

«Український клуб аграрного бізнесу» продовжує серію публікацій про членів нашої асоціації. На черзі – компанія Bayer. Керівник Аграрного підрозділу Bayer в Україні Франк Хатке, нещодавно приїхав в нашу країну з Польщі. В ексклюзивному інтерв’ю він розповів коли компанія очікує на остаточне завершення угоди компанії Monsanto та які плани у компанії Bayer по подальшому зміцненню своїх позицій на українському ринку.  

-  Пане Франке, розкажіть, коли ви приїхали в Україну і яку посаду займали до цього?

- Я родом з Німеччини, зі східної частини, тому маю особливе відношення до фермерства східних європейських країн. Я розумію структуру ведення аграрного бізнесу України краще, ніж будь-хто з іншого регіону Німеччини. У 1990 році одразу після закінчення навчання в університеті Мартіна Лютера в Галле почав працювати в компанії Bayer та розпочав свою кар'єру на посаді торговельного представника. У 1998 році зайняв посаду регіонального координатора країн Північної Європи в штаб-квартирі в Монхаймі. В 2002 мене перевели на посаду керівника відділу продажу в новоствореному підрозділі Crop Science у Німеччині. Через 14 років цієї роботи, я переїхав до Ліону у Францію та отримав можливість працювати більше в маркетинговому середовищі. Наприкінці 2016 року переїхав до Польщі і був відповідальним за регіональний маркетинг в країнах Центральної та Східної Європи. Зараз я тут. Це є новим викликом для мене, адже мої обов’язки кардинально інші - я відповідаю за підрозділ Crop Science в Україні. На моє переконання, Україна – одна з країн Європи, котра буде розвиватись у найближчі роки далі.

- В офіційному прес-релізі вашої компанії було заявлено про зниження показників прибутковості відділу Crop Science у 2017 році. Що до цього призвело і як збираєтеся уникати подібних проблем у майбутньому?

- Так, у 2017 році відбулося зниження обсягів продажів компанії Bayer через вплив ситуації на ринку сільськогосподарської продукції в Бразилії, де обсяг продажів зменшився через несподівано високі запаси продукції на ринку. Основними факторами, котрі вплинули на прибутковість, стали ціни на товари і зниження активності шкодочинних організмів. Компанія ухвалила рішення зменшити рівень запасів через вилучення їх з ринку. Важливо було зробити висновки і розробити дії для попередження схожих інцидентів у майбутньому. Це стосується не лише Бразилії, а й всіх країн та організацій - концентруватись не тільки на торгівлі в середині країни, а й поза її межами. Для цього необхідно мати хороше уявлення і розуміння багатьох внутрішніх нюансів, котрі відбуваються у секторі поставок. Необхідно краще моніторити ринок для визначення наявного рівня запасів продукції. Передбачаємо, що у 2018 році ми зможемо вирівняти ситуацію на ринку та матимемо хороші показники.

Безперечно гучною подією ринку агрохімії стала купівля Bayer компанії Монсанто. Які ліцензії та підрозділи вже були продані і які можуть бути продані цього року? 

- Усі процеси цієї угоди наразі на стадії процесу погодження, включаючи отримання необхідних нормативних схвалень. На сьогодні Bayer отримав більше половини схвалень на угоду від регулюючих органів серед 30 країн, у тому числі в Бразилії та Китаї. Компанії лишилося отримати дозвіл від антимонопольних органів США, Індії та низки інших країн, де компанії присутні на ринку. Європейська комісія вимагала продажу певних напрямків Bayer, включаючи глобальний бізнес насіння сільськогосподарських культур. Ми запропонували продати наші суміжні бізнеси, всі майданчики, котрі стосуються насіннєвого бізнесу, у тому числі підрозділи з виробництва насіння овочів під торговою маркою Nunhems, включно з розробкою та дослідженнями.

Крім того, компанія має намір продати частину неселективних гербіцидів і права на деякі діючі речовини в цій сфері. Також для виконання однієї з вимог маємо надати доступ до наших розробок з господарства точного землеробства - портфоліо Bayer. На сьогодні все умовно, Bayer і Monsanto продовжують тісно співпрацювати з владою з метою закриття угоди в другому кварталі 2018 року.

Як компанія буде працювати після об’єднання? Чи залишиться два бренди, чи всі продукти йтимуть під маркою Bayer?

- Об’єднання Bayer та Monsanto не почнеться доки не буде отримано нормативних схвалень і угода не буде підписана. До цього моменту компанії будуть працювати незалежно одна від одної. Тим не менше, на глобальному рівні на сьогоднішній день є хороші перспективи побудувати майбутні кроки, направлені на інтеграцію. Це все, що я можу додати на цей момент до цієї теми.

-  Мonsanto у світі асоціюється з ГМО технологіями. Чи Bayer продовжить їх розробки?

‑ Компанія Monsanto має багато насіння і бізнесу, котрий не пов'язаний з ГМО. Вона є нашим сильним партнером, особливо у вирощуванні кукурудзи та ріпаку в Європі. ГМО виробництво більш поширене в Північній та Південній Америці. В майбутньому є необхідність розвивати цей напрямок для того, щоб задовольнити потреби людства високоякісними продуктами. За прогнозами,  до 2050 року чисельність людства зросте до 10 млрд чоловік і це майже вдвічі більше, ніж ми маємо на сьогодні. Земельні ресурси будуть скорочуватись і ми матимемо менше землі, придатної для вирощування. Це стане великим викликом для всіх, хто працює в сільськогосподарській галузі: для фермерів, дистриб’юторів, виробників ЗЗР та добрив. Потрібно буде виробляти більше їжі для задоволення потреб населення, тому ми маємо шукати альтернативні шляхи виробництва.

Ринок ЗЗР консолідується, утворилася велика четвірка найбільших гравців: BASF, Bayer, Syngenta, DuPont Pioneer. Як ви вважаєте чи не призведе це до зменшення конкуренції між гравцями. Які наслідки така консолідація може мати для кінцевого споживача?

- На мою думку, консолідаційні процеси не зменшать конкуренції в майбутньому. Це вже друга за рахунком така хвиля у 21 столітті і є багато прикладів її проявів. На ринку представлено багато сильних компаній, наприклад, Adama, Syngenta тощо. Однією з переваг є те, що такі компанії як Bayer та Monsanto можуть зробити сильніший фокус на пошук нових інновацій і забезпечувати фермерів та споживачів на ринку новими рішеннями для досягнення кращих показників виробництва, збільшення прибутковості та пошуку альтернативних рішень для поставки продуктів на ринок. Як ви знаєте, ми на сьогодні на стадії ексклюзивних переговорів з компанією BASF про продаж їм частини бізнесів Bayer. І якщо все узгодиться, ми будемо мати дуже сильного конкурента на ринку.

Які результати Bayer показав у 2017 році в Україні і чи задоволені ними у центральному офісі?

‑ Я є керівником регіонального маркетингу в країнах центральної і Східної Європи та віднедавна призначений керівником Аграрного підрозділу в Україні. Як представник центрального офісу я задоволений результатами України не тільки за минулий рік, а й тими показниками, котрі були досягнуті у попередні роки. Переконаний, що ми можемо наростити нашу частку на ринку та маємо всі передумову для цього.

Які новинки компанія представила агровиробникам цього сезону?

- Ми фокусуємось не тільки на продуктах, наше майбутнє направлене здебільшого на ухвалення так званих комплексних рішеннях, які направлені на задоволення потреб наших клієнтів. Головним драйвером у 2017 році було наше портфоліо фунгіцидів для зернових. Ми мали хороший досвід роботи з нашими фунгіцидами для ріпаку, наприклад Пропульс® або Тілмор®. Рушіями бізнесу були наші розробки гербіциду Челендж® – це рішення для соняшника.

На сьогодні ми працюємо з фокусом на цифрове сільське господарство та точне землеробство. Однією з останніх розробок є «Хarvio FIELD MANAGER» від Bayer, що надає фермерам миттєвий доступ до стратегій, які можуть застосовуватися до конкретних умов для найбільш ефективного використання засобів захисту сільськогосподарських культур. Також, в компанії Bayer розроблений додаток «Xarvio Scouting», що автоматично аналізує хвороби рослини, розпізнає бур'яни на основі фотографії та може давати поради, які продукти найкраще застосовувати проти бур’янів. Ми активно співпрацюємо з «Райффайзен Банком Аваль» надаючи доступ до доступного фінансування під нашу продукцію. Компанія Bayer уже третій рік поспіль проводить тренінги «Байєр Агрофінанси» на такі актуальні теми для агровиробників як: управління фінансами, податки, управління земельним банком. А також пропонуємо Майстер класи з вирощування культур.

В яких сегментах ринку плануєте посилювати позиції?

- Хочемо зміцнити свої позиції у продажах фунгіцидів, винайти нові рішення в сфері гербіцидів, наприклад, для цукрових буряків. Компанії Bayer та KWS видали довгострокову ліцензію на використання своєї нової технології вирощування цукрових буряків КОНВІЗО® СМАРТ. Це вперше, коли ми представляємо на ринку насіння в поєднанні з ЗЗР. Технологія спростить процес вирощування цукрових буряків, підвищить гнучкість використання гербіцидів і водночас підвищить екологічність захисту цієї культури. Також фокус буде на кукурудзі – багато уваги направлено протягом останніх років на один з нових напрямків – Лаудис®.

Які плани продажів має компанія на 2018 рік?

- У своїй роботі ми керуємось не тільки цифрами та показниками - нам важливо, щоб цілі були направлені на потенціал ринку. В Україні цього виробничого сезону не найкращі погодні умови, дуже пізня весна, і це безперечно матиме вплив на наш бізнес, на роботу фермерів і на всю структуру ринку. Тому маємо адаптуватись до умов, що склалися на ринку. Найголовніша ціль на 2018 рік – хочемо стабілізувати та зміцнити нашу частку на ринку, сфокусуватись на продовженні бізнесу та підтримувати компанію після інтеграції з Monsanto.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab