Новини
26.03.2020
Екологічні стандарти для двигунів с/г техніки мінятимуться з 2021 року
Прийнятими на початку року зміни до Технічного регламенту №1367 було встановлено графік введення встановлюється екологічних стандартів для двигунів сільськогосподарських і лісогосподарських тракторів.
Так, з 1 січня 2021 в Україні буде встановлено заборона на обіг тракторів з двигунами, обсяг викидів забруднювальних речовин яких нижче встановленого екологічного стандарту рівня Stage II (табл.1). Фактично – буде заборона імпорту, виробництва і продажу в Україні тракторів, двигуни яких не відповідають вимогами Stage II.
Табл.1. Обсяг граничних викидів шкідливих речовин (Stage II)
Категорія двигуна |
Потужність (кВт) |
Оксид вуглецю (CO) (г/кВт*г) |
Вуглеводні (HC) (г/кВт*г) |
Оксид азоту (NOx) (г/кВт*г) |
Тверді частинки (PM) (г/кВт*г) |
E |
130 - 560 |
3,5 |
1,0 |
6,0 |
0,2 |
F |
75 - 130 |
5,0 |
1,0 |
6,0 |
0,3 |
G |
37 - 75 |
5,0 |
1,3 |
7,0 |
0,4 |
D |
18 - 37 |
5,5 |
1,5 |
8,0 |
0,8 |
При цьому, даними змінами також встановлено підвищення екостандартів для тракторів до рівня Stage III у 2023 і 2024 році (табл.2).
Табл. 2. Обсяг граничних викидів шкідливих речовин (Stage IIIA)
Категорія двигуна |
Потужність (кВт) |
Оксид вуглецю (CO) (г/кВт*г) |
Вуглеводні + Оксид азоут (HC+ NOx) (г/кВт*г) |
Тверді частинки (PM) (г/кВт*г) |
Дата введення |
H |
130 - 560 |
3,5 |
4,0 |
0,2 |
01.01.2023 |
I |
75 - 130 |
5,0 |
4,0 |
0,3 |
01.01.2023 |
J |
37 - 75 |
5,0 |
4,7 |
0,4 |
01.01.2024 |
K |
18 - 37 |
5,5 |
7,5 |
0,6 |
01.01.2024 |
«Варто зазначити, що встановлення і підвищення цих стандартів до рівня зазначеного в постанові, не вдарить суттєво ні по українських виробниках, ні по іноземних брендах, які представлені в Україні. При цьому, варто розуміти декілька моментів: перше - іноземні виробники двигунів, в тому числі тих, які встановлюються на українські трактори, думають про зняття з виробництва двигунів з екологічним стандартом рівня Stage II, і відповідно постане питання для українських виробників щодо змін в модельні ряди; друге – з часом виникне питання щодо зростання екологічних вимог до двигунів в рамках гармонізації законодавства і приведення українських вимог до світових стандартів, до чого треба бути готовим виробникам техніки і імпортерам техніки» - зазначив Олег Нестеров, координатор комітету техніки УКАБ.