Новини
22.02.2018
Другий Насіннєвий форум: підсумки та перспективи
21 лютого 2018 року під час виставки Зернові технології вдруге відбувся Насіннєвий форум 2018 організований асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» спільно з Американською торговельною палатою в Україні, асоціацією «Українське насіннєве товариство» та асоціацією «Насіннєва асоціація України».
Захід присвячений актуальним тенденціям насіннєвого ринку, останнім змінам у галузі та визначенню потенційних шляхів розвитку насінництва в Україні. На форумі зібралися представники державних органів, галузевих асоціацій та виробників насіння.
Володимир Топчій, директор департаменту аграрної політики та сільського господарства Міністерства аграрної політики і продовольства України розповів про стан і перспективи розвитку насіннєвої галузі: «За останні 5 років кількість учасників ринку зменшилася мало не вдвічі. У 2017 року на ринку було представлено 547 суб’єктів насінництва. Це пов’язано з низькою собівартістю виробництва. Сьогодні перед міністерством стоїть багато викликів, зокрема ми очікуємо рішення Європейської комісії в частині визнання сфери сертифікації такою, що відповідає європейським стандартам. У сфері торгівлі насінням нам необхідно виконати близько 40 заходів перед асоціацією з ЄС та адаптувати 14 нормативно-правових актів. Тоді ми зможемо рухатися на ринки країн ЄС та інші ринки та розширювати експорт нашого насіння. За 2017 рік ми експортували 1270 т насіння, при цьому імпорт сягнув більше 35 тис. т. Ми маємо зорієнтуватися на лідера експорту – Угорщину, яка вивозить 300 тис. т».
Олександр Капустінський, в.о. директора ДП «Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції» розповів про новостворене підприємство, яке заявило про себе в березні минулого року: «Сьогодні вже працює 24 філіали у всіх регіонах країни, ми маємо у розпорядженні 70 лабораторій, у штаті підприємства працюють 331 людина. За 2017 рік ми видали майже 30 тис. сертифікатів, за поточний рік ми вже видали більше 3 тис. Запуск установи був непростим, адже паралельно наповнювався штат, формувалася політика і так далі, наразі ми співпрацюємо з асоціаціями та виробниками. Багатьох турбує питання формування ціни. Ми плануємо зменшити ціни на пересертифікацію насіння на 25-30%».
Однією з проблем галузі є контрафактне насіння. Прагнучи захистити своїх клієнтів від недобросовісних фальсифікаторів компанії постійно працюють над вдосконаленням своїх засобів захисту і час від часу оновлюють свою голограму. Наталія Літостанська, співголова Комітету з питань насінництва Американської Торговельної Палати в Україні Project Lead, LLC Pioneer Hi-Bred Ukraine розповіла про проблему контрафакту та збору роялті з насіння і садивного матеріалу: «Питання контрафакту є глобальною проблемою, що негативно впливає на всі галузі та сегменти в сучасному діловому світі. Результати офіційного контролю по всій Європі відмічають зростання ризику для сільгоспвиробників у придбанні фальсифікованого насіння. У компанії Pioneer ми використовуємо різні методи визначення оригінального насіння, наприклад, можливість самостійно відскакувати QR штрих-код на голограмі, використовуючи свій смартфон або систему термічного заклеювання, що унеможливлює повторне використання і повністю забезпечує надійну цілісність їх вмісту під час зберігання і транспортування».
Використання контрафактного насіння призводить не лише до значних фінансових збитків агровиробника, але й може завдати шкоди навколишньому середовищу і здоров’ю кінцевого споживача.