Новини
06.12.2016
Для своєчасного експорту зерна необхідно вдвічі більше вагонів
За оцінками УКАБ потреба у вагонах-зерновозах для безперебійного перевезення зернових і олійних культур та продуктів їх переробки, з урахуванням пікового навантаження в осінній період становить 22 тисячі. Це майже вдвічі більше від наявної кількості на сьогодні. Відповідно, наразі спостерігається гостра нестача рухомого складу. Через дефіцит вагонів агровиробники не можуть в повному обсязі виконати експортні контракти та завершити збиральну кампанію, адже елеватори наразі переповнені.
З 2017 року ПАТ «Укрзалізниця» планує підвищити тарифи на вантажні перевезення (у тому числі зернові) на 25%, аргументуючи це необхідністю збільшення інвестицій в оборотні активи. За оцінками УКАБ, таке зростання призведе до додаткових витрат на транспортування зерна для аграріїв на рівні 1,5 млрд грн. У той же час, УЗ озвучила плани із купівлі в наступному році 1070 вагонів зерновозів, що дозволить покращити зернову логістику залізничними шляхами.
«Озвучені плани по закупівлі нових вагонів-зерновозів, безперечно, є позитивно новиною, проте, такими темпами оновлення парку вагонів-зерновозів, необхідної кількості буде досягнуто лише через десять років. Для покращення ситуації з зерновою логістикою необхідно забезпечити максимальну ефективність використання наявних зерновозів, дотримання стратегії оновлення рухомого складу УЗ та заохочувати приватний сектор збільшувати кількість власних зерновозів, що дозволить у більш короткий термін довести їх кількість до необхідного рівня та сприятиме розвитку конкурентного середовища в даній сфері», - підсумував Тарас Висоцький, генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».