Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
23 Січня 2021

Новини

30.11.2020

Ucab Бізнес-спільнота закликає депутатів підтримати законопроєкт №2289

ГС «Всеукраїнський аграрний форум» (ВАФ) від імені своїх членів (Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», ГС «Аграрний союз України», ГС «Всеукраїнська аграрна рада», Всеукраїнська асоціація громад, Асоціацію «Союз птахівників України» та ВГО «Українська аграрна конфедерація»), Американська торговельна палата в Україні, Європейська Бізнес Асоціація, Спілка українських підприємців, Німецько-українська промислово-торговельна палата, Українська зернова асоціація, Фітосанітарна асоціація України, ГС «Український контроль аграрного захисту», Асоціація «Українське насіннєве товариство» та Насіннєва асоціація України звернулися до керівництва парламенту та голів фракцій  із проханням підтримати Проєкт Закону «Про внесення змін до статті 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати» щодо ввезення пестицидів на митну територію України» №2289 від 18 жовтня 2019 року на найближчому пленарному засіданні.

Понад рік у Верховній Раді України очікує на розгляд Проєкт Закону №2289, який має на меті розблокувати ввезення зразків інноваційних засобів захисту рослин для наукових досліджень та державних випробувань шляхом внесення змін до статті 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати» в частині вилучення норми, відповідно до якої обов’язковою умовою завезення та застосування в Україні зразків незареєстрованих пестицидів, що використовуються для державних випробувань та наукових досліджень, є документальне підтвердження їх державної реєстрації в країні, де вони виробляються, яку на практиці виконати неможливо.  

Так, з 2016 року виробники інноваційних оригінальних засобів захисту рослин зіткнулися з фактичною неможливістю проведення наукових досліджень та державних випробувань і, в подальшому, державної реєстрації ЗЗР в Україні через вищезгадану вимогу. Як наслідок, українські аграрії або не отримують доступу до сучасних ЗЗР одночасно із своїми конкурентами (наприклад, із ЄС та США) або ж не отримують доступу до інновацій взагалі через недоцільність або неможливість реєстрації в країні виробництва у зв’язку з відсутністю там цільових об’єктів (шкідників, хвороб, бур’янів).  

Як результат, втрати аграріїв через недоотримання врожайності при цьому становлять близько 3 млрд грн. щорічно. Окрім того, економічних втрат зазнає і держава, адже аграрна галузь забезпечує 39% від загального обсягу експорту, 19% ВВП та 40% валютних надходжень.  

Втрат зазнає також і українська наука, оскільки дослідження інноваційних хімічних і біологічних речовин, які потенційно можуть використовуватися в українському сільському господарстві, є одним із основних чинників розвитку української агрохімічної науки. Так, на початку 2018 року провідні виробники оригінальних ЗЗР були змушені скоротити обсяг інвестицій в науково-дослідну діяльність в Україні на 60%, а в 2019 році – на понад 80%. Заблокованими залишаються близько 95% інноваційних препаратів.  

У випадку ухвалення Проєкту Закону окрім економічного ефекту та відновлення інвестицій в науково-дослідну діяльність в галузі ЗЗР, буде відчутний і позитивний екологічний ефект. Інноваційні ЗЗР нового покоління могли б суттєво посилити рівень екологізації сільського господарства, а саме: знизити обсяги внесення ЗЗР на 30-40%. Окрім того, вони дозволять зменшити обсяг робочого розчину в 2 рази, значно підвищити безпековий профіль, адже нові препарати не змиваються дощем, не зносяться вітром, мають набагато менший період напіврозпаду та набагато ефективнішу цільову дію на об’єкт. 

Ще 13 листопада 2019 року за результатами обговорення Проєкт Закону на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Комітет вирішив рекомендувати ВРУ прийняти зазначений Проєкт Закону за основу та в цілому як Закон. Комітет ВРУ з питань антикорупційної політики на засіданні 5 лютого 2020 року надав висновок, що Проєкт Закону відповідає вимог антикорупційного законодавства. 

Тільки за четверту сесію Верховної Ради України ІХ скликання Проєкт Закону був в порядку денному вже 8 разів.  

Враховуючи вищезазначене, УКАБ закликає депутатів дослухатися до бізнес-спільноти та аграрних асоціацій і підтримати законопроєкт №2289 на найближчому пленарному засіданні.

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Amazone
  • Goodvalley
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Agroregion
  • ugt
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • claas
  • john deer