Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
25 Серпня 2019

Новини

10.06.2019

Ucab Trimble посилює присутність в Україні

Відмінністю впровадження систем точного землеробства в Україні є орієнтованість на рішення з оперативного контролю, тоді як на Заході у господарствах рушіями цього процесу є підвищення ефективності та якості проведення операцій.

Маючи нагоду поспілкуватися на AgroVision – клубному заході УКАБ з В’ячеславом Третяком, регіональним менеджером із продажів Trimble, ми розпитали експерта про особливості розвитку ринку точного землеробства в Україні, драйвери та обмежуючі фактори для його росту.

Компанія Trimble нещодавно приєдналася до Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу». Сільськогосподарський підрозділ американської компанії Trimble Inc. (Trimble Agriculture division) пропонує рішення для складних технічних завдань у сфері сільського господарства. Рішення Trimble охоплюють всі аспекти сучасного управління господарством від систем автоматичного управління технікою та обладнанням, контролю внесення матеріалів до обміну актуальними даними між офісом та польовими дисплеями, створення завдань та карт приписів як на ПК так і в хмарному сервісі.

Основною метою своєї роботи в Україні в компанії Trimble вважають донесення інформації про можливості та переваги використання елементів точного землеробства що в свою чергу формує в агровиробників потребу у технологіях та сучасних рішеннях. Для цього посилили команду в Україні та відкривають офіс в Києві. 

- В’ячеславе, Ви працюєте не тільки в Україні і можете порівняти рівень застосування технологій точного землеробства з іншими країнами. Як розвиваються технології точного землеробства в Україні? На якому етапі впровадження зараз перебувають українські агровиробники. Що вони вже опанували, і які технологіями є віддаленою перспективою? І хто є піонерами застосування інноваційних рішень: великі агрохолдинги чи середні господарства?

- В Україні активно впроваджені системи паралельного водіння різної складності і більшість господарств їх уже використовують. Складніші системи агровиробники впроваджують набагато рідше. На мою думку, найновітніші технології випробовують, у першу чергу, великі господарства. Такі компанії мають на це кошти, людей, можливість ретельно вивчити, дослідити та мультиплікувати. З одного боку, погодження усіх моментів у великих холдингах проходить набагато повільніше, ніж в господарствах, де можна напряму поспілкуватися з власником і все вирішити за один день, з іншого боку, саме великі господарства, на мою думку, – рушії розвитку в Україні інноваційних технологій.

- Чи в багатьох агрохолдингах створені структури, які займаються випробовуванням новітніх технологій?

- З першої десятки – усі агрохолдинги мають підрозділи R&D. Проте, вони абсолютно різні. В одній компанії лише у диспетчерській службі працює 20+ людей, а в іншій у всьому відділі R&D – 2-5 працівників. Але важливо, що вони виділені, і займаються саме дослідженням та впровадженням систем точного землеробства, і з них потім запитають результат. Тому вони перші зацікавлені у впровадженні найефективніших рішень.

- Які елементи системи точного землеробства найбільш поширені в Україні?

- Рівень впровадження інноваційних рішень у наших українських аграрних компаній досить високий, більше того, є навіть свої напрацювання. Адже всесвітні розробники, глобальні компанії – не можуть зробити рішення, яке на 100% відповідає потребам тієї чи іншої країни чи конкретного господарства. Тому зазвичай підприємство користується технологіями, які є загальноприйнятими, але для своїх потреб розробляють, наприклад, свої софти, рішення зі збереження та обробки інформації, створення нарядів на роботу, для внутрішніх комунікацій тощо.

- Яким технологіям надають перевагу в Україні і за кордоном? Чи є різниця між українськими агровиробниками та їх колегами з інших країн?

- Точне землеробство – поняття досить загальне, в інших країнах завдання трохи відрізняються від тих, які стоять перед виробниками в Україні. У нас надають перевагу рішенням оперативного контролю на підприємствах. Керівництво більше цікавить чи було зроблено те, що заплановано, і наскільки якісно проведена робота.

- Тобто головною для аграрних підприємств в Україні є функція контролю?

- Рушієм розвитку точного землеробства в Україні у тому числі є контроль. Можна навіть сказати – основним профілем. В Україні ми схиляємося до простіших рішень, але вони точно мають передавати інформацію керівнику або диспетчерській службі: який відсоток полів був посіяний чи оброблений та з якою якістю, і крім того, дозволяти оперативно на них реагувати. Це пов’язано з нашим менталітетом, специфікою, розмірами господарств. Підприємства, які розташовуються у Західній Європі, - менші. Там власник має можливість безпосередню взяти участь у виконанні польових робіт, йому не треба контролювати себе. Він більше орієнтований на те, щоб зробити операції ефективними, якіснішими і не дуже змореним прийти додому. Наше ж завдання трохи інше. Українські власники не так часто бувають на полях. І важливо, щоб ті інвестиції, які були вкладені – повернулися, було мінімум зловживань, і щоб роботи були виконані вчасно, якісно, і на їх полях.

- Чому господарства починають застосовувати елементи системи точного землеробства?

- Часто керівники господарств просто хочуть спробувати ту чи іншу технологію бо чули що вона працює, і прибутки чи зменшення витрат не є основною мотивацією, бо вони не впевнені як саме ця технологія спрацює у них в господарстві. Але в них вже є деяке обладнання і є бажання зробити наступний крок.

Одні господарства хотіли би знати межі власних полів, інші – мати інформацію про склад ґрунту та його потенціал. Маючи ці знання, можна ухвалити рішення про те, які культури краще вирощувати, з якою густотою робити посіви, які матеріали вносити.

Зараз ми перебуваємо на тому етапі, коли всі люди чули про точне землеробство, більшість розуміє, що це необхідно, але мало господарств запровадили з різних причин. Причин цьому може бути багато: одні вважають, що це надто великі інвестиції, які наразі будуть недоцільними. В маленьких господарств не завжди є належна інформація та необхідні кошти.

- Який наступний етап впровадження елементів чи систем точного землеробства після аналізу ґрунту: диференційоване внесення ЗЗР та добрив?

- Так.

- А далі?

- Це безперервний процес. Нам необхідно ухвалювати певні рішення. Вони пов’язані з інвестиціями або витратами. Маючи більш достовірну інформацію, ми ухвалюємо більш зважені рішення. Наприклад, візьмемо диференційоване внесення тих чи інших добрив. Після збору врожаю ми отримуємо карту врожайності. Потім дивимося наскільки наша стратегія з внесення добрив спрацювала. І робимо висновки що будемо змінювати на наступний рік. Можливо, у господарства немає можливості провести аналіз ґрунту на всіх своїх полях, тому виділяють пілотні ділянки, роблять аналіз та масштабують на все господарство.

- Які фактори обмежують запровадження технологій точного землеробства?

- Для цього необхідні люди і кошти. Виділити що важливіше – навряд чи можна. Треба мати спеціалістів, має бути розуміння керівництва, що ця інвестиція необхідна. Потрібна відповідна техніка. Наприклад, не всі розкидачі можуть вносити добрива зі змінною нормою. Далеко не всі сівалки можуть виконати диференційований посів. Проте, якщо є ціль і бажання, то людей можна навчити, а техніку переобладнати або придбати.

- З ким легше працювати? З великими господарствами чи з малими?

- З маленьким господарством можна зустрітися відразу з власником, на завтра ухвалити рішення і впровадити його. З агрохолдингами цей процес довгий. Але якщо ці кроки пройти, все впроваджується у значних масштабах. У нас є дистриб’ютори, які можуть покрити потреби і малих і великих господарств. Є партнери, які працюють з нашою компанією з 2005 року і мають у штаті 5-10 осіб та займаються досить важкими, унікальними проектами. Є дилери, які мають штат співробітників біля 200 людей та працюють з великими господарствами…

- Чому компанія Trimble вирішила відкрити представництво в Україні?

- Україна – великий, стратегічний ринок для компанії. Проте, на сьогодні представництва в Україні немає. Є команда Trimble в Україні, яка з’явилася у 2011 році. І зараз ми фокусуємося не лише на технічній підтримці продажів, а й на локальному маркетингу. Плануємо бути ближчими до наших клієнтів. Раніше ми доносили інформацію через дилерів. Сьогодні збільшили кількість працівників в Україні до 5 людей, адже відчули потребу від більшості господарств у прямій комунікації. Наступним кроком буде відкриття офісу в Києві.   

- Отже, ви посилюєте свою присутність в Україні. Плануєте займатися прямими продажами?

- Ні, на сьогодні таких планів немає.

- Тоді які завдання стоять перед вашою командою у найближчі два-три роки?

- Основне наше завдання – підвищувати продажі, але це є кінцевою метою. Для того, щоб вони зростали, треба показати господарствам ефективність технологій точного землеробства. Ми хочемо зробити доступ до них простішим та легшим. Тому одним з наших завдань є посилення комунікації. Сьогодні ми формуємо розуміння потреби у цих технологіях. І вже потім плануємо цю потребу заповнювати.

На мою думку в Україні є області, де клієнти мають недостатній доступ до нашої інформації. У нас є план, як ми поступово будемо полегшувати доступ до інформації шляхом відкриття нових представництв, або навіть через залучення нових дилерів.                  

- Які продукти чи сервіси плануєте просувати у першу чергу?

- Основними трендами на сьогодні в Україні є підвищення точності водіння, доступ до оперативної, достовірної інформації, і ухвалення рішень на їх основі. Ми бачимо основний розвиток у підвищенні точності за допомогою супутникових коригуючих сигналів, що забезпечують точність водіння і внесення близько 2 см. Інший напрям – це оперативний доступ до польових даних, тобто забезпечення належного контролю виконання операцій. Ми спостерігаємо постійно зростаючий попит на програму Trimble Ag Software.

- Чи плануєте ви набирати співробітників, щоб контролювати дилерів виконувати роботу на певному рівні?

- Так, ми дуже щільно працюємо з нашими дилерами, навчаємо їх, аби вони могли донести інформацію клієнту. Але вже бачимо потребу великих господарств у спілкуванні з виробником напряму. Вони хочуть мати інформацію на високому технічному рівні. Рано чи пізно ми хотіли би відкрити навчальний центр, де могли б проводити семінари навіть для кінцевого споживача.

- Чому ваша компанія стала членом УКАБ? Які у вас очікування від співпраці з Асоціацією?

- УКАБ – одне з унікальних об’єднань, що зібрало як аграрних виробників, так і виробників техніки та інших ресурсів. І одна з ваших місій – це зробити аграрний бізнес більш ефективним та прибутковим. Ми бачимо для себе таку можливість. З вашою допомогою ми можемо стати більш відкритими для наших клієнтів, донести в найкоротші строки інформацію про наші технології. Тому нашим спільним завданням з Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» є завдання поширити інформацію та сприяти вільному доступу до сучасних технологій. 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Lozova Machinery
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Quivogne
  • Amazone
  • Goodvalley
  • IMMER Group
  • kws
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Lembke
  • Agroregion
  • ugt
  • Agroswit
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • danone
  • claas
  • john deer