Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
20 Квітня 2024

Новини

07.02.2022

Ucab Сергій Милько: «Агросектор настільки недофінансований з боку фінустанов, що поле для діяльності - величезне»

Нещодавно до Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» долучилася лізингова компанія ULF. Директор з розвитку агрофінансування - Сергій Милько - в інтерв’ю розповів про продукти, які ULF пропонує клієнтам, пояснив, чому в 2022 році компанія активно прямує в агро, а також зазначив, чому лізингові компанії не обов’язково мають конкурувати з банками.

Розкажіть про компанію ULF: коли вона була створена і чим відома на ринку?

Компанія ULF – одна з найбільших лізингових компаній на фінансовому ринку України. Створена у 2011 році. Протягом останніх семи років компанія утримує лідируючі позиції у сфері фінансування легкових автомобілів.

З 2017 року ULF увійшла до складу TAS Group – одного з найбільших фінансових і промислових холдингів України. У зв’язку з цим, компанія дещо відкорегувала стратегію і визначила «агролізинг» одним з пріоритетних напрямків. При цьому, продукти компанії представлені у всіх областях та напрямках, починаючи від автотранспорту і закінчуючи медичним, дорожньо-будівельним обладнанням та вантажними автомобілями.

Кого серед ваших аграрних клієнтів найбільше: малих, середніх фермерських господарств чи агрохолдингів?

Наша компанія фокусується на сегменті середнього господарства з банком землі до 15 тис. га. Цей сегмент клієнтів достатньо живий, він широко представлений в Україні і має вплив на формування ринку агролізингу.

Але при цьому, ми не обмежуємо компанії ні по мінімальному, ні по максимальному обсягу земельного банку. Готові, і маємо змогу, пропонувати вигідні умови та ексклюзивні партнерські програми з багатьма широковідомими дилерами сільськогосподарської техніки. Наша основна мета полягає в тому, щоб навіть найменший фермер зміг отримати фінансування на поточні інвестиційні потреби, провести заміну своєї техніки і вийти на більш якісний рівень виробництва власної продукції.

Так само ми не відкидаємо можливість фінансування великих холдингів з земельним банком до 100-200 тис. га. Такі клієнти у нас теж є. А наявність експертної оцінки бізнесу робить комфортною таку співпрацю.

Як часто на сьогоднішній день українські агровиробники використовують лізинг для придбання сільгосптехніки?

Лізинг користувався великою популярністю до запровадження «Доступних кредитів 5-7-9%» та програм за Постановами КМУ №130 та №300 (спрямовані на здешевлення кредитів). Крім того, дія цих програм збіглася у часі з «короно-кризою», що стало ще однією причиною просідання популярності лізингу в агросфері. Одночасно з цим, відбувся ріст банківського агрокредитування, оскільки звертаючись у банки, клієнти отримували додаткову підтримку від держави у вигляді часткової компенсації вартості фінансування.

Але, за ініціативи «Асоціації лізингодавців України» та підтримки Міністерства фінансів і Фонду розвитку підприємництва, наприкінці 2021 року урядом було затверджено програму «Доступний лізинг 5-7-9%».

Вже «під ялинку» ми підписали необхідні угоди та були першими в Україні, хто надав лізинг за цією програмою. Незважаючи на обмеженість часу на імплементацію, нам вдалося налаштувати всі процеси для безперешкодного фінансування наших клієнтів за підтримки держави. Зараз остаточно можемо заявити: ТОВ «УЛФ-ФІНАНС» - рівноправний партнер Фонду розвитку підприємництва на рівні з банками.

Саме тому в 2022 році має відбутися підвищення попиту на лізинг. Адже сам по собі лізинг простіший та швидший в оформленні, ніж банківський кредит.

Ми також розраховуємо, що в подальшому лізингові компанії долучать і до програм за постановами №130 та №300 (передбачають компенсацію вартості  придбаної техніки та відсотків).

Чи маєте ви якусь статистику щодо того, які фінансові інструменти аграрії використовують частіше: банківське кредитування, лізинг чи, можливо, купують техніку власним коштом?

Важко сказати. Статистики, якій можна довіряти на всі 100%, не існує. За моїм власним відчуттям, техніки у лізинг купується достатньо, щоб конкурувати з кредитом. Проте, враховуючи, що у 2020-2021 роках банки, за рахунок держпрограм, мали змогу швидше наростити свій портфель, то в минулому році в агрофінансуванні вони лідирували. Я думаю, що з загального об’єму кредитування, лізинг в 2021 році займав від 15% до 20% ринку.

Загалом я впевнений, що лізинг не має конкурувати з кредитом. Агросектор настільки недофінансований з боку фінустанов, що поле для діяльності сьогодні - величезне. Це ринок, який постійно змінюється та зростає: змінюються технології, препарати, сівозміна, зростає доля вирощування нішевих культур – це все потребує  додаткових ресурсів. За останні 10 років роботи з клієнтами агросектору я бачу, що попит на фінансові продукти серед аграріїв тільки зростає. І правильно не конкурувати з банками, а думати про те, як ефективніше та швидше покривати потреби агросектору в поточному часі.

На вашу думку, чи є якісь перепони у популяризації лізингу серед аграріїв, і чи взагалі треба його популяризувати?

Переконаний, що ми не маємо проблеми з популярністю лізингу чи будь-якого іншого інструмента фінансування. Труднощі в тому,  що ринок дуже повільно змінює бюрократичні правила і не охоче впроваджує таке поняття як «експертна думка», що в свою чергу, сприяло б розширенню повноважень при прийнятті рішень.

Для бізнесу немає великої різниці між кредитом та лізингом. Підприємці знають лише відмінність у «ставленні до власності» і  не вдаються у деталі. Тобто розуміння продуктів одне - запозичення. І це не є проблемою. Зараз ми проходимо шлях становлення, тому питання популяризації продуктів – додаткові зобов’язання лізингових компаній. І ми це робимо, у тому числі, за рахунок надання своєчасного та якісного фінансування, спрямованого на покриття потреб «вже сьогодні», а не на зменшення різних ризиків та моделювання математичних коефіцієнтів.

Для комплексного та швидкого опрацювання запитів бізнесу ми вдосконалили свою політику та скорегували різні показники під поточні умови ринку (які, до слова, змінюються щодня), встановили чіткий таймінг та затвердили прогресивну модель фінансового аналізу клієнтів. 

Поділіться своїми очікуваннями щодо вступу до асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

Ми розраховуємо на плідну співпрацю з УКАБ. З діяльністю та спеціалістами клубу заочно знайомі давно, адже регулярно отримуємо та аналізуємо інформаційні матеріали: УКАБ надає структуровану корисну інформацію, на базі якої ми проводимо власні дослідження. Клуб служить нам «маяком», який сигналізує про головні новини та зміни у сферах, де ми представлені. Сподіваємося, що і в подальшому УКАБ буде нашим «інформ-регулювальником». Адже хто володіє інформацією, той володіє світом.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab