Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
19 Липня 2024

Новини

02.12.2011

Неврегульованість законодавства щодо маркування ГМО призводить до втрати споживачами довіри до напису «Без ГМО»

По ряду ключових питань нормативно-правові акти, якими керуються виробники харчової продукції в Україні при маркуванні виробленої продукції, «зарегульовують» сектор, обтяжуючи виробника надлишковими вимогами. Наприклад, такою є норма, що зобов’язує виробника на всі без виключення харчові продукти наносити напис про наявність чи відсутність у харчових продуктах генетично модифікованих організмів (ГМО).

Згідно закону, харчовий продукт – це будь-яка речовина або продукт, призначений для споживання людиною; харчовий продукт включає напій, жувальну гумку та будь-яку іншу речовину, включаючи воду, які навмисно включені до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки. «От і маємо ситуацію, коли виробник, діючи згідно з буквою закону, наносить маркування «без ГМО» і на мінеральну воду, і на кухонну сіль, і на величезний перелік інших продуктів, які за технологією свого виробництва та переліком інгредієнтів навіть теоретично не можуть містити генетично-модифікованих організмів», - коментує Олександр Вержиховський, експерт з питань безпечності та якості продукції АПК Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).

Очевидно, що споживач, бачачи на всіх без виключення продуктах напис «без ГМО», не може з повною довірою ставитись до даного маркування. Саме тому, на думку експертів УКАБ, оптимальним рішенням для України в питанні маркування продукції на наявність генетично модифікованих організмів буде шлях, яким пішла більшість розвинених країн, де обов’язковими для маркування «з ГМО» є лише ті продукти, які містять у своєму складі генетично модифіковані організми понад певну встановлену межу (у випадку України – це 0,9%).

«А маркування «без ГМО» повинно бути добровільним, і лише в тому випадку, коли його вміст у продукті становить менше 0,1%, - додає О.Вержиховський. – Звісно така інформація повинна підлягати ретельній перевірці у встановленому порядку. Тоді напис «без ГМО» на етикетці стане привілеєм, свідченням для споживача того факту, що перед ним дійсно автентичний продукт, який не містить генетично-модифікованих організмів».

В УКАБ сподіваються, що в рамках Комплексної програми з контролю якості продуктів харчування, буде враховано передовий досвід розвинених країн у питанні маркування харчових продуктів, що позитивно відобразиться і на рівні довіри кінцевого споживача.

Довідка:Виробники харчової продукції в Україні у питанні маркування виробленого ними продукту на разі керуються нормами, прописаними у Законах України «Про захист прав споживачів», «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетичномодифікованих  організмів» та «Про безпечність та якість харчових продуктів», а також Постановою Кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку етикетування харчових продуктів, які містять генетично модифіковані організми або вироблені з їх використанням та вводяться в обіг».

Скачать пресс-релиз на русском языке


Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу»
E-Mail: [email protected]
Христина Проців




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab