Новини
16.11.2022
ТОП-5 законопроєктів, що є пріоритетними для прийняття або відхилення задля безперебійної роботи агросектору
Перед Новим роком зазвичай намагаються «закрити» всі незвершені справи. Ми на це маємо ще півтора місяці. Тому УКАБ підготував ТОП-5 законопроєктів, які потребують негайного прийняття або ж навпаки відхилення для забезпечення безперебійної роботи аграрного сектору, наповнення Державного бюджету та покращення економічної ситуації у країні.
Законопроєкти, які підтримуємо:
1. Законопроєкт №4558 від 30.12.2020 року про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері поводження з пестицидами і агрохімікатами. Його прийняття може:
- наблизити законодавство України у сфері поводження з пестицидами і агрохімікатами до вимог законодавства ЄС та вимог СОТ;
- підвищити ефективність та прозорість процедури державного випробовування пестицидів і агрохімікатів;
- усунути дублювання повноважень різних органів влади у сфері діяльності, пов’язаної з пестицидами і агрохімікатами;
- посприяти розширенню можливостей державних органів у питанні боротьби із фальсифікованими пестицидами і агрохімікатами;
- забезпечити створення більш сучасного і більш адекватного регулювання відносин у сфері поводження з пестицидами та агрохімікатами.
2. Законопроєкт №3680-д від 16.07.2021 року про внесення змін до законів України "Про охорону прав на сорти рослин" та "Про насіння і садивний матеріал". Положеннями цього законопроєкту пропонуються такі зміни:
- забезпечується створення більш сучасного та належного регулювання відносин у сфері набуття прав на сорти рослин, використання нових сортів рослин та їх комерціалізації;
- наближається законодавство України до законодавства ЄС;
- підвищується ефективність та прозорість процедури експертизи нових сортів рослин;
- покращується доступ вітчизняних сільгоспвиробників до більш сучасних та високоефективних сортів насіння;
- стимулюються інноваційні процеси.
3. Законопроєкт №5839 від 05.08.2021 року про державне регулювання генетично-інженерної діяльності та державний контроль за обігом генетично модифікованих організмів і генетично модифікованої продукції для забезпечення продовольчої безпеки. Його ухвалення допоможе:
- вдосконалити нормативно-правове регулювання у сфері поводження з ГМО;
- гармонізувати українське законодавство із європейським, що передбачено зобов’язаннями України в рамках Угоди про асоціацію;
- створити прозорі правила ведення бізнесу та посилити державний контроль за обігом генетично модифікованої продукції.
4. Законопроєкт №7720 від 01.09.2022 року про адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного стану, який передбачає, що Перелік територій, де велися (ведуться) бойові дії затверджує не КМУ, а військові обласні адміністрації.
Водночас, УКАБ категорично не підтримує законопроєкт №8166 від 01.11.2022 року про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо запровадження спеціальних експортних процедур. Оскільки він:
- «заморожує» кошти експортерів у розмірі не менше 15% від суми експортного контракту;
- ставить у нерівні умови великих, середніх та малих експортерів;
- відкриває можливості для додаткових схем;
- складна процедура адміністрування;
- обмежує експорт агропродукції.
Сподіваємося на підтримку відповідних законопроєктів владою та очікуємо швидких й продуктивних дій в законотворчому процесі.