Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
29 Березня 2024

Новини

17.06.2020

Ucab Аграрії закликають Президента не допустити введення додаткових мит на імпорт дизельного палива

Громадська спілка «Всеукраїнський аграрний форум» (ВАФ) від імені членів – провідних аграрних асоціацій: Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»,  ГС «Аграрний союз України», ГС «Всеукраїнська аграрна рада», Всеукраїнської асоціації громад, Асоціації «Союз птахівників України», ВГО «Українська аграрна конфедерація» звернулась до Президента з проханням не допустити прийняття рішення Урядом стосовно запровадження мита на імпорт дизельного палива та зрідженого газу, яке було ініційовано ПАТ «Укрнафта», АТ «Укргазвидобування» та ПАТ «Укртатнафта».

Згідно звернення,  сільгосптоваровиробники категорично проти чергової «новації», яка лобіюється олігархами, що вже стали постійними замовниками обмеження імпорту. Аграрії вкрай стурбовані практикою Міжвідомчої комісії з питань міжнародної торгівлі (далі – МКМТ) обмежувати імпорт на користь вітчизняних олігархічно-монопольних структур, зокрема:

1) Поточне розслідування щодо імпорту в Україну мінеральних добрив в інтересах вітчизняного монополіста – групи компаній OstChem Дмитра Фірташа;

2) Затягування у питанні відміни квот на імпорт сірчаної кислоти, які вже давно показали свою неефективність та призвели лише до збільшення ціни на внутрішньому ринку;

3) Запровадження 18% мита на імпорт поліетилену та полівінілхлориду (зокрема продукцію, яка в Україні зовсім не виробляється) в інтересах монополіста – ТОВ «Карпатинафтохім», бенефіціарним власником якої є Ігор Коломойський;

4) Розпочате розслідування щодо імпорту каустичної соди, деякі підвиди якої також не виробляються в Україні, в інтересах того ж ТОВ «Карпатинафтохім».

На даний момент, в Україні діє один нафтопереробний завод – Кременчуцький НПЗ, що належить вищезгаданому олігарху Ігорю Коломойському, та фактично є вітчизняним монополістом на ринку дизельного палива, яке є основним засобом виробництва в АПК, та займає частку більше 80% внутрішнього виробництва.

Як і у випадку з мінеральними добривами, обмеження імпорту дизпалива пропонується запроваджувати у період стрімкого підйому вітчизняного виробництва. Зокрема, протягом 2019 року обсяг виробництва дизпалива вітчизняними виробниками збільшився майже на 22%. Це означає, що підстави для обмеження імпорту за наявності значного зростання власного виробництва взагалі відсутні.

«Введення мита на дизпаливо та зріджений газ розцінюється не інакше, як спроба олігархів через МКМТ монополізувати фактично всю хімічну галузь України, наслідком чого буде суттєве зростання вартості усіх нафтопродуктів, незалежно від країни їхнього походження», - наголошується у зверненні.  

Збільшення вартості дизелю та зрідженого газу призведе до ланцюгової реакції: зростання цін на продукти харчування, транспортні перевезення, собівартість інших товарів широкого вжитку. Першими на собі наслідки таких дій відчують аграрії: у разі ухвалення рішення, їм доведеться для збору врожаю купувати дизель за завищеними цінами вже зараз.

Це призведе до подорожчання собівартості вирощеної сільгосппродукції, зменшення рентабельності і як наслідок - падіння конкурентоспроможності на світових ринках. Додаткові витрати аграріїв на дизпаливо можуть зрости на 1,9-3,0 млрд грн. Відповідно, вартість сільгосппродукції підвищиться, але продавати її за цінами вище світових аграрії не зможуть, тому нестимуть збитки. В той же час, здороження дизпалива призведе до збільшення витрат не тільки аграріїв, а і всіх без виключення  галузей економіки, через збільшення вартості перевезення продукції.

При загальній потребі вітчизняного ринку у дизельному паливі понад 7 млн тон, обсяг виробництва українського дизпалива не перевищує 25% від потреби, що не зможе навіть забезпечити потребу аграріїв. Тому, введення мит у активний період збирання врожаю однозначно призведе до зростання закупівельних цін на паливо, порушить систему поставок. Відповідь очевидна, хто від цього виграє – тільки деякі олігархи.

Окремо слід зазначити, що введення мита на дизпаливо та зріджений газ загострять соціальну напругу, адже ціни пального на АЗС для кінцевих споживачів почнуть стрімко зростати. Це фактично ставить під загрозу всі зусилля щодо зниження ціни на пальне для українців.

Враховуючи вищезазначене, аграрні асоціації закликають Президента втрутитися в ситуацію та не допустити ухвалення Міжвідомчою комісію з міжнародної торгівлі при Міністерстві економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України руйнівного для економіки рішення про запровадження мита на імпортоване дизельне паливо та зріджений газ.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab